۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۱۱۸۰۴۷

ادامه خصومت‌ورزی آمریکا برای نفت ایران

هند که سابق بر این بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین بود در ماه مه تحت فشارهای واشنگتن ناچار شد واردات نفت ایران را متوقف کند.
ادامه خصومت‌ورزی آمریکا برای نفت ایران
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، وزیر خزانه داری آمریکا که برای دیدار با مقامات هندی به دهلی نو سفر کرده است، گفت: پس از تحریمهای واشنگتن علیه ایران، آمریکا تلاش می‌کند با متحدانش برای اطمینان از وجود نفت کافی در بازار همکاری کند.
 استیون منوچین در سفر منطقه‌ای که با هدف پیگیری اقدامات خصمانه علیه ایران انجام گرفته است، به هند سفر کرد که یکی از بزرگترین خریداران نفت خام ایران بوده است.
وی گفت: ما نسبت به این حقیقت که هند نیازهای انرژی فراوانی دارد حساس هستیم و بنابراین با هند در زمینه گاز طبیعی مایع (LNG) مذاکره می‌کنیم و مذاکرات سازنده‌ای داشته‌ایم.
شرکتهای آمریکایی پس از این که صادرات LNG به چین به دلیل تشدید جنگ تجاری آمریکا به مانع خورد، هند را خریدار بزرگ و مهمی برای LNG می‌بینند.
هند که سابق بر این بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین بود در ماه مه تحت فشارهای واشنگتن ناچار شد واردات نفت ایران را متوقف کند. واشنگتن با هدف تشدید فشار حداکثری علیه تهران، در ماه مه حاضر نشد معافیتها برای ادامه واردات نفت ایران را برای هشت خریدار بزرگ کشور تمدید کند.
بر اساس گزارش رویترز، هند که سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است، ناچار شده است برای جبران این خلا نفت بیشتری از آمریکا وارد کند.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی