۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۱۱۸۱۵۱

اعتراضات علیه فساد به کویت رسید

فراخوان‌ها در کویت برای انجام اعتراضات به منظور مطالبه اصلاحات سیاسی و مشارکت در تحصن علنی در میدان "الاراده" واقع در پایتخت این کشور شدت یافته است.
کویت
کویت
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،    صالح الملا، نماینده سابق پارلمان کویت امروز (سه شنبه) در توییتی نوشت، مراحل قانونی برای انجام تجمع اعتراض‌آمیز طی شده و این تجمع ساعت هفت صبح روز چهارشنبه به وقت محلی کویت خواهد بود.

الملا متن اخطاریه استان کویت و اداره امنیت آن را منتشر کرد که در آن آمده است: در قانون اساسی بر حق تجمع مسالمت‌آمیز برای مطالبه حقوق تصریح شده است و این درخواست به دلیل گسترش فساد در موسسات دولتی صورت گرفته است، و از همین رو تصمیم به برگزاری تجمع مسالمت‌آمیز گرفته شد.

پیش از این هم ناصر الدویله، سیاست‌مدار بارز کویتی و عضو سابق پارلمان این کشور در توییت‌هایی نوشته بود: الملا همان کسی است که خواستار انجام تحصن شده است.

الدویله اعلام کرد، به این فراخوان پیوسته است تا از حق اعتراض مسالمت‌آمیز علیه دولت استفاده کند.

وی به شدت از دولت انتقاد کرد و گفت، از دو سال پیش رکود و اختلال در توازن کشور را فرا گرفته و مردم از رکود و عدم یکپارچگی دولت خسته شده‌ است.

فعالان شبکه‌های مجازی نیز هشتگی را در توییتر راه‌اندازی کردند تا انجام اصلاحات را پس از گسترش فساد در پارلمان مطالبه کنند، همچنین کویتی‌ها حرف و حدیث‌ها درباره اعمال مالیات بر شهروندان را رد کرده و آن را اقدامی دانستند که با تظاهرات مردمی روبرو خواهد شد.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی