کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باید معجزه رخ دهد که بودجه از نفت جدا شود

15 آبان 1398 ساعت 10:22

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: به اعتقاد من اگر می‌خواهیم بودجه ما از نفت جدا شود باید یک برنامه‌ریزی حداقل پنج ساله داشته باشیم تا بتوانیم به مرور زمان شریان‌های نفتی را ببنیدیم و اِلا که به راحتی می‌توانیم حرف بزنیم.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: برای جداسازی بودجه از نفت به یک برنامه ۵ ساله نیازمندیم تا کم کم شریان‌های نفتی ما بسته شود.

بهروز نعمتی  درباره اینکه گفته می‌شود بودجه امسال بدون وابستگی به نفت‌ بسته شده است آیا این اتفاق خواهد افتاد، گفت: بودجه ما همیشه متکی به نفت بوده و هست و بعید می‌دانم معجزه‌‍‌ای رخ دهد که از نفت جدا شود.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درآمدهای کشور مشخص است؛ نفت، مالیات، صادارت غیرنفتی و عوارض گمرکی محل‌هایی که بودجه از آن تأمین می‌شود منابع دیگری نداریم که پاسخگوی کشور باشد.

وی درباره ساز و کار جدایی بودجه کشور از نفت، بیان کرد: به اعتقاد من اگر می‌خواهیم بودجه ما از نفت جدا شود باید یک برنامه‌ریزی حداقل پنج ساله داشته باشیم تا بتوانیم به مرور زمان شریان‌های نفتی را ببنیدیم و اِلا که به راحتی می‌توانیم حرف بزنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باتوجه به شرایط تحریمی بودجه باید چه ویژگی داشته باشد، گفت: تحریم‌های گذشته، حال حاضر و سی ساله باید منجر به وحدت و همدلی میان مسئولان و نظام و همچنین مردم شود تا مشکلی پیش نیاید.
 
منبع: ایلنا 


کد مطلب: 118156

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/118156/باید-معجزه-رخ-دهد-بودجه-نفت-جدا-شود

نفت ما
  https://www.naftema.com