۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۱۱۸۱۶۵

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۸/۱۷

نفت برنت امروز با وجود کاهش 17 سنتی در سطح بالای 62 دلار یعنی 62 دلار و 12 سنت تثبیت شد.
قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   پس از آنکه چین از پیشرفت در مذاکرات مربوط به انعقاد قرارداد تجاری با آمریکا خبر داد و امیدواری ها نسبت به پایان یافتن اختلافات تجاری را که بر رشد اقتصاد جهانی و تقاضا برای انرژی سایه افکنده افزایش داد، قیمت نفت در روز پنجش شنبه به بالای 62 دلار افزایش یافت، اما در معاملات امروز جمعه اندکی کاهش داشت.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد، آمریکا و چین در طی 2 هفته اخیر توافق کرده اند که تعرفه ها را در فازهای مختلف لغو کنند. در این بیانیه هیچ زمان بندی ای در مورد لغو تعرفه ها اعلام نشده است.

اختلافات تجاری 16 ماهه بین دو اقتصاد بزرگ جهان سبب شده تا تحلیلگران پیش بینی خود از تقاضا برای نفت را پایین بیاورند و نگرانی هایی را در مورد افزایش مازاد عرضه در سال 2020 مطرح سازند.

اولیور جاکوب، تحلیلگر بازار نفت در موسسه پتروماتریکس گفت: «انتشار خبرهایی در مورد توافق آمریکا و چین موجب تقویت قیمت نفت شده است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با وجود کاهش 17 سنتی در سطح بالای 62 دلار یعنی 62 دلار و 12 سنت تثبیت شد. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 25 سنت افت داشت و به 56 دلار و 90 سنت رسید.

اظهارات مقامات چینی موجب تقویت وضعیت بازار نفت شده است. این در حالی است که روز چهارشنبه و پس از انتشار گزارش افزایش 7.9 میلیون بشکه ای حجم ذخایر نفت آمریکا قیمت نفت روندی کاهشی را در پیش گرفته بود.

قیمت نفت در سال 2019 تحت تاثیر توافق کاهش تولید اوپک و متحدانش حدود 19 درصد رشد داشته است. تولید کنندگان نفت قرار است برای تصمیم گیری درباره تداوم یا تغییر سیاست نفتی خود روزهای 5 و 6 دسامبر در وین تشکیل جلسه دهند.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک این هفته گفت که به دلیل تحولات مربوط به مذاکرات تجاری نسبت به چشم انداز بازار نفت در سال 2020 خوشبین تر شده است.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی