کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انجام فعالیت‌های حفاری با تکیه بر توان داخلی

18 آبان 1398 ساعت 16:15

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: فعالیت‌های این شرکت با تکیه بر توان داخلی و همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، پاسخگویی و تامین نیازهای صنعت نفت صورت می پذیرد.   


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  سید عبداله موسوی در بازدید از حوزه مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت این شرکت با اشاره به نقش کلیدی این مجموعه در فرآیند تولید نفت و گاز و عملکرد آن در چهار دهه گذشته، اظهار کرد: شرکت ملی حفاری سرشار از تجربیات فنی و مهندسی است و کار در آن منطبق با آنچه در صنعت نفت برای پست‌های سازمانی  تعریف شده، انجام می شود.  

وی گفت: این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران نهایت تلاش خود را بر محور استفاده از داشته‌های علمی، تخصصی و تجهیزات موجود شرکت و استفاده از توانمندی‌ها و امکانات شرکت‌ها و مجموعه‌های صنعتی داخلی به ویژه در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات متمرکز کرده است.
 
موسوی بر همکاری‌های مستمر و هم‌افزایی با مجتمع‌های بزرگ و شهرک‌های صنعتی، شرکت‌های سازنده و دانش بنیان، مراکز علمی و پژوهشی و همچنین تبادل تجربیات و دانش فنی در خصوص ساخت قطعات و تجهیزات تاکید و گفت: این امر در اولویت‌های کاری شرکت تعریف شده است.   

وی عملکرد مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت را در این ارتباط  بسیار موثر و مهم دانست و افزود: در این رابطه بخش‌های مختلف این مدیریت وظایف سنگینی بر عهده دارند و باید در تعامل با بخش‌های عملیاتی، پشتیبانی، فنی و مهندسی به نحو مطلوب در جهت تامین به موقع نیازها و طراحی، ساخت و بومی سازی هر چه بیشتر قطعات و تجهیزات با در نظر گرفتن استانداردهای صنعت نفت و ضوابط HSE با اولویت قطعات پرمصرف اقدام کنند.

ضرورت استفاده از تجرب‌های متخصصان حفاری
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه محتوای پایان نامه‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا که مورد حمایت شرکت قرار می گیرد باید با نیازهای شرکت مرتبط باشد، گفت: یکی از بخش‌های مهم در حوزه پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت، مدیریت دانش است که این بخش باید به جد در سازمان نهادینه شود.  

موسوی اظهار کرد: مدیریت دانش در مجموعه زمانی موفق است که در نخستین گام تمام سوابق حوزه‌ها را در بخش‌های فنی مهندسی، عملیاتی و ستادی مستندسازی کند تا با پیاده سازی و پایش، به دانش تبدیل و در جهت استفاده کارکنان ارایه شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: همکاران ما در بخش‌های سطح الارضی و تحت الارضی میدان‌ها و مخازن هیدروکربوری از دانش فنی و تخصصی بالایی برخوردار هستند که مناسب است این تجارب و دانش فنی به نحو شایسته مورد استفاده قرار گیرد.  

وی ضمن تاکید بر هم‌افزایی بیشتر میان مدیریت‌های پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت با فناوری اطلاعات و ارتباطات در موضوع طراحی و تهیه نرم افزارهای کاربردی، گفت: برنامه‌های نرم افزاری باید منطبق با نیاز هر بخش طراحی و ضمن پایش اطلاعات، خروجی منتج به نتیجه داشته باشد.  

موسوی گفت: در این ارتباط  لازم است به بخش‌های مختلف مجموعه (عملیاتی و ستادی) به صورت یکپارچه نگاه شود  و همه بخش‌ها به هم متصل تا بتوان آنها را رصد و پایش کرده و از اطلاعات استخراج شده در تصمیم‌گیری استفاده به عمل آید.   

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه هزینه‌ها و سرمایه گذاری در شرکت باید در جهت درآمدزایی و خودگردانی سازمان باشد و بخش‌های ذیربط از جمله مهندسی مجموعه باید فعالیت‌ها را رصد، تحلیل و عیب یابی کند و راهکار مناسب برای رفع اشکالات و تکرار نشدن آن داشته باشد، افزود: برنامه‌ریزی، انجام کار بموقع و درآمدزایی در اولویت کار شرکت است و ضرورت دارد در هر پروژه‌ای، نگاه اجرایی و عملیاتی به مبحث درآمدزایی برای شرکت معطوف و نظارت بر هزینه‌ها به شدت اعمال شود. 


کد مطلب: 118204

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/118204/انجام-فعالیت-های-حفاری-تکیه-توان-داخلی

نفت ما
  https://www.naftema.com