۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۱۱۸۲۲۹

تعطیلی بسیاری از پمب بنزین‌های بیروت

در بحبوحه وضعیت اقتصادی بحرانی و ادامه اعتراضات مردمی علیه طبقه سیاسی حاکم در لبنان، بسیاری از پمب بنزین‌های بیروت،روز گذشته به دلیل ته کشیدن ذخیره سوخت و ناتوانی در خرید مایحتاج از واردکنندگان با دلار آمریکا بسته شده و شلنگ‌های پمب بنزین را آویزان کرده‌اند.
تعطیلی بسیاری از پمب بنزین‌های بیروت
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   همزمان بانک‌های لبنانی نیز پس از دو هفته تعطیلی اکنون محدودیت‌هایی را برای فروش دلار اعمال کرده‌اند.

 طبق این گزارش، دیگر پمپ بنزین‌ها، صرفاً تا سقف ۱۵ لیتر برای یک نفر و تا اتمام ذخیره خود بنزین می‌دهند.

مقادیر سوخت موجود در تانکرهای شرکت‌های واردات مشتقات نفتی فقط کفاف ده روز آینده را می‌دهند.

این منابع افزودند، شرکت‌های مزبور به دلیل مخالفت بانک‌ها با گشودن اعتبار دلاری مطابق سازوکار توافقی با بانک مرکزی لبنان، قادر به وارد کردن مقادیر لازم سوخت نخواهند بود.

سامی البراکس رئیس اتحادیه جایگاه داران لبنان در این باره می‌گوید: «جایگاه‌هایی که ذخیره شان تمام شده امروز تعطیل شدند و جایگاه‌هایی که ذخیره شان در شرف اتمام است نیز پس از ته کشیدن آن تعطیل خواهند شد».

وی می‌افزاید: «ما حاضریم صد در صد مبلغ را با پول ملی بپردازیم.. اگر تا روز سه شنبه راهکاری برای این مشکل پیدا نکنند مجبوریم تا واردات را متوقف کنیم و در خانه‌هایمان بنشینیم.»

وضع مالیات بر سوخت و وضع مالیات بر مکالمات پیام‌رسان «واتس‌اپ» به منزله جرقه ای بود که آتش اعتراض‌ها علیه همه سیاست‌های دولت را در شامگاه ۲۵ مهر (۱۷ اکتبر) به دنبال داشت.

با وجود اینکه از اجرایی شدن این تصمیم چشم پوشی شد باز هم اعتراض‌ها ادامه دارد.

اعتراضات گسترده لبنانی‌ها منجر به اعلام استعفای سعد حریری از مقام نخست‌وزیری شد.

اعتراضات در لبنان در حالی که وارد بیست و سومین روز خود شده‌است به شکل تجمع در مقابل بانک‌ها، مراکز دولتی و محل سکونت سیاستمداران درآمده است.

در همین رابطه، رئیس کل بانک مرکزی و اعضای اتحادیه بانک‌های لبنان در پی کاهش ۲۰ درصدی ارزش پول ملی این کشور، به کاخ ریاست جمهوری لبنان فراخوانده شدند.

از سوی دیگر، بانک جهانی نسبت به عواقب تأخیر در تشکیل دولت جدید لبنان به این کشور هشدار داد.

این بانک همچنین پیش‌بینی کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۱۹ به منفی ۰٫۲ درصد برسد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی