۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۱۱۸۲۹۴
از سال ۱۴۰۱؛

کلید خوردن ۱۸ طرح پتروشیمی در چابهار

مدیرعامل تامین شرکت پتروعمران مکران گفت: ۱۸ طرح پتروشیمی در سه فاز در دست اجراست که عملیات فاز یک شامل ۶ واحد از ۲ سال پیش آغاز شده است.
کلید خوردن ۱۸ طرح پتروشیمی در چابهار
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، «مهدی کوهی»  افزود: ۲ مجموعه ۳۰ درصد پیشرفت داشته‌اند و سال ۱۴۰۱ اولین واحد به مدار تولید وارد می‌شود.

وی ظرفیت هر مجموعه را یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن ذکر کرد و افزود: از  سال ۱۴۰۱ به بعد هر سال یکی از مدارها وارد تولید می‌شود. فاز ۲ و ۳ این پروژه نیز در خط اعتباری ایران و چین قرار دارد و مهندسی، اجرا و تامین منابع مالی اجرای این فازها با دولت چین است.

این مقام مسئول خبر داد: آخرین اقدامات قانونی در چین در حال انجام است و با وجود تحریم‌ها به زودی کار آغاز می‌شود.

کوهی بیان کرد: خط لوله متان از ایرانشهر به چابهار در حال اجراست و تاکنون ۳۸ کیلومتر آن اجرا شده و بقیه در قالب چهار پیکیره در حال انجام است.

به گفته وی زیرساخت‌های مورد نیاز برای این ۱۸ پلان در حال آماده شدن است.

مدیرعامل تامین شرکت پتروعمران مکران با اشاره به وضعیت محیط‌زیستی چابهار ادامه داد: بر اساس استاندارد محیط زیست باید ۳۰ درصد از فضای ۱۲۰۰ هکتاری مجتمع زیر پوشش فضای سبز برود که تاکنون ۴۹ هزار و ۹۹۲ اصله نهال با گونه های مختلف سازگار با چابهار کاشته‌ شده و آبیاری قطره‌ای آنها در حال انجام است.

کوهی با بیان اینکه چابهار از جهت استانداردهای محیط زیستی هاب سوم پتروشیمی کشور است افزود: هاب اول بندر امام، هاب دوم عسلویه و سومین هاب در چابهار مکران است.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی