کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برخی نمایندگان برای شرکت گاز خواب دیده‌اند!

23 آبان 1398 ساعت 13:59

خادمی گفت: شنیده‌ها حاکی است که طرح اساسنامه شرکت ملی گاز توسط برخی افراد خاص از جمله تعدادی از نمایندگان تدوین شده است اما باید این طرح در کمیسیون انرژی مطرح شده و در مجلس آن را به چالش می‌کشیدیم تا در نهایت اساسنامه‌ای درست و حسابی از آن بیرون بیاید.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اساسنامه شرکت ملی گاز توسط برخی افراد برای بعد از نمایندگی‌شان تدوین شده است گفت: تاکنون متنی درباره این اساسنامه در کمیسیون ندیده‌ام، گویا فقط در کمیته‌ای خارج از صحن اصلی تدوین شده است.
 
هدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره اساسنامه شرکت ملی گاز ایران گفت: اینکه برخی افراد در صحن علنی مجلس اعلام می‌کردند که شرکت ملی گاز در طول 43 سال اخیر بدون هیچ گونه ساختار و تشکیلاتی فعال بوده است امری اشتباه و غیرمنطقی است.

وی افزود: تمامی سازمان‌های زیرمجموعه وزارت نفت اعم از شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز دارای ساختار و چارت‌های سازمانی ویژه‌ای هستند و بر همین اساس هم کارهای خود را انجام دادند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: من به عنوان عضو کمیسیون انرژی نمی‌دانم که افرادی که برای این کمیسیون تصمیم‌گیری می‌کنند که در این سطح هستند که بتوانند تغییرات ایجاد کنند؟

خادمی گفت: شنیده‌ها حاکی است که طرح اساسنامه شرکت ملی گاز توسط برخی افراد خاص از جمله تعدادی از نمایندگان تدوین شده است اما باید این طرح در کمیسیون انرژی مطرح شده و در مجلس آن را به چالش می‌کشیدیم تا در نهایت اساسنامه‌ای درست و حسابی از آن بیرون بیاید.

وی تصریح کرد: من به عنوان عضو کمیسیون انرژی مجلس اعلام می‌کنم که آن‌طور که باید و شاید در اساسنامه شرکت ملی گاز در این کمیسیون مطرح نشده است و گویا این طرح فقط در کمیته‌های خاص مطرح شده است و من از آن اطلاعی نداشته‌ام و به نظر می‌رسد برخی افراد برای بعد از نمایندگی مجلس برای شرکت ملی گاز خواب دیده‌اند.

خادمی تصریح کرد: وقتی نمایندگان مجلس در صحن علنی از من خواستند تا در مورد اساسنامه شرکت ملی گاز اظهارنظر کنم اعلام کردم من این طرح را اصلاً در کمیسیون انرژی ندیده‌ام.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: من که سال‌ها در وزارت نفت در بخش‌های مختلف به عنوان مدیرعامل، مدیر و کارشناس سابقه حضور داشته و چاه‌های نفت و گاز را حفاری کرده‌ام تاکنون متنی درباره اساسنامه شرکت ملی گاز در کمیسیون انرژی ندیده‌ام. در حالی که من با ساختار و چارت شرکت‌های مختلف نفتی و گازی آشنا بوده و از آن مطلع هستم.

خادمی گفت: نباید طرح اساسنامه شرکت ملی گاز فقط در کمیسیون انرژی مجلس مورد بحث و تبادل‌نظر قرار بگیرد بلکه باید از ظرفیت کمیسیون‌های دیگر هم استفاده کنیم. این در حالی است که برخی اعضای این کمیسیون حتی از این موضوع اطلاع نداشته‌اند.

وی بیان داشت: به دلیل اهمیت وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران باید اساسنامه آن به صورت ویژه مورد بحث و بررسی قرار گیرد این در حالی است که شرکت ملی گاز ایران پیش از انقلاب در اختیار شرکت‌های خارجی بوده و آنها این موضوع را مدیریت می‌کردند. 

منبع: فارس 


کد مطلب: 118337

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/118337/برخی-نمایندگان-شرکت-گاز-خواب-دیده-اند

نفت ما
  https://www.naftema.com