۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۱۱۸۴۰۶

میدان جدید نفتی در مرحله اکتشاف است

مدیرکل محیط زیست استان خوزستان گفت: میدان جدید نفتی در مرحله اکتشاف هستند و در حال حاضر فعالیت‌های مربوط به اکتشاف بر روی آن درحال انجام است.  
میدان جدید نفتی در مرحله اکتشاف است
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  مدیرکل محیط زیست استان خوزستان با اشاره به اینکه ارزیابی‌های زیست محیطی برداشت از این میادین نفتی جدید کشف شده همزمان با تصمیم جهت استحصال صورت خواهد گرفت، گفت: هنوز این میدان در مرحله اکتشاف است.
 
 حسن روحانی رییس‌جمهوری در جمع مردم یزد از کشف یک میدان نفتی با وسعت ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومترمربع با عمق ۸۰ متری و ظرفیت ۵۳ میلیارد بشکه‌ای در حد فاصل بستان تا امیدیه در استان خوزستان خبر داد.
 
گفته می‌شود این مخزن دومین مخزن نفتی بزرگ کشف‌شده در تاریخ ایران است و اسم آن را به پاس خدمات همه افرادی که در گوشه و کنار کشور به خدمت می‌پردازند، به‌ویژه کارکنان مدیریت اکتشاف که نام‌آوران گمنام صنعت نفت هستند و در شرایط سخت کاری کار می‌کنند، «نام‌آوران» گذاشته‌ شد.
 
ویز نفت گفته است که این میدان نفتی در وسعتی به اندازه ۲۴۰۰ کیلومتر مربع و در عمق ۳۱۰۰ متری قرار دارد و یک لایه نفت دار به اندازه ۸۰ متر  کشف شده که به اندازه  ۵۳ میلیارد بشکه حجم دارد و البته امکان گسترش این میدان به جنوب غربی و شرقی هم وجود دارد.
 
زنگنه مقدار برداشت از میدان جدید را تابع تکنولوژی و فناوری خوانده است، و مشخص نیست که چه میزان از ذخایر درجای نفت اعلام شده، قابل برداشت خواهد بود.اما این ذخایر نفتی در استانی کشف شده است که این روزها با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند و جز 5 شهر آلوده کشور است.
 
در روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته اهواز آلوده‌ترین شهر ایران بود و فعالیت‌های نفتی در این استان هم بر افزایش آلاینده‌ها این استان بی تاثیر نیست.
 
محمدجواد اشرفی مدیرکل محیط زیست استان خوزستان درباره افزایش شدت آلودگی‌هوای این استان با استحصال نفت از این میدان جدید نفتی گفت: میدان جدید نفتی در مرحله اکتشاف هستند و در حال حاضر فعالیت‌های مربوط به اکتشاف بر روی آن درحال انجام است.
 
وی اظهار داشت: ارزیابی‌های زیست محیطی برداشت از این میادین همزمان با تصمیم جهت استحصال صورت خواهد گرفت.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی