کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اردوغان: دغدغه ما مردم سوریه است نه نفت!

27 آبان 1398 ساعت 16:02

رئیس جمهور ترکیه گفت: برخی نفت سوریه را تقسیم می‌کنند. به ما هم گفتند تا سهیم شویم؛ اما نپذیرفتم. چرا که هم و غم ما انسانیت است نه نفت.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که برخی کشورها از ترکیه خواستند در تقسیم نفت سوریه شریک شود، اما آنکارا آن را نپذیرفته است.
 
  «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، امروز (دوشنبه) در سخنانی در افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی دیوان مظالم در استانبول، بدون اشاره به کشوری خاص، گفت که برخی در صدد تقسیم نفت سوریه هستند.
 
وی گفت: «برخی نفت سوریه را تقسیم می‌کنند. به ما هم گفتند تا سهیم شویم؛ اما نپذیرفتم. چرا که هم و غم ما انسانیت است نه نفت.»
 
اردوغان همچنین گفت که نیروهای ارتش ترکیه صرفا به دور کردن شبه‌نظامیان کرد از مرزها اکتفا نخواهند کرد بلکه تلاش خواهند کرد تا منابع تأمین آنها را نیز از بین ببرند.
 
اشاره اردوغان به سرقت نفت سوریه، در حالی که است دولت روسیه نیز پیش از این آمریکا را به سرقت نفت سوریه متهم کرده بود. «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه نیز مدتی پیش گفت که آمریکا مشغول دزدیدن نفت سوریه است و مانند یک گروه گانگستری عمل می‌کند.
 
حتی «چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز در ۱۸ آبان گذشته در سخنانی گفته بود: «آنها [آمریکا] صراحتا می‌گویند و اذعان می‌کنند که به‌خاطر میادین نفتی در آنجا [سوریه] حاضر هستند. کسی حق ندارد برای خود از منابع سوریه سهم بخواهد». 
 
در حالی که آمریکا در ۲۱ مهر ماه مدعی خروج از شمال سوریه بود، اندکی پس از آن نیروهای خود را در استان دیرالزور و اطراف چاههای نفتی مستقر کرد. برخی منابع نیز گفتند که تعدادی از سناتورهای آمریکایی اخیرا به دیدار ترامپ رفته و از روی نقشه محل دقیق میادین نفتی واقع در شمال و شمال شرق سوریه را به وی تفهیم کرده‌اند تا او را متقاعد کنند نظامیان آمریکایی نباید از سوریه خارج شوند.

منبع: فارس 


کد مطلب: 118412

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/118412/اردوغان-دغدغه-مردم-سوریه-نه-نفت

نفت ما
  https://www.naftema.com