۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۱۱۸۴۶۳

سوخت گاز نیروگاه شازند تامین می‌شود

نیروگاه شازند یکی از نیروگاه‌های ایران و از نوع حرارتی است که ظرفیت تولید 1300 مگاوات برق را دارد و شامل 4 واحد بخار 325 مگاواتی می‌شود و این نیروگاه 5 درصد برق کشور را تولید می‌کند.
نیروگاه شازند
نیروگاه شازند
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: براساس مصوبات قانونی درباره جلوگیری از سوخت مازوت نیروگاه شازند سوخت گاز این مجموعه را تامین می‌کنیم.

  استان مرکزی به سبب ماهیت صنعتی خود به یکی از بزرگترین مراکز صنایع استراتژیک کشور تبدیل شده و همین موضوع سبب آلودگی شدید این استان شده است.
 
نیروگاه شازند یکی از نیروگاه‌های ایران و از نوع حرارتی است که ظرفیت تولید 1300 مگاوات برق را دارد و شامل 4 واحد بخار 325 مگاواتی می‌شود و این نیروگاه 5 درصد برق کشور را تولید می‌کند.
 
 نیروگاه شازند با استفاده از مازوتی که می‌سوزاند یکی از عوامل آلودگی استان مرکزی به شمار می‌رود، استفاده از سوخت فسیلی مازوت که آلودگی بسیاری به همراه دارد از سوی نیروگاه شازند یکی از موارد آلودگی این استان است که بارها بررسی شد ولی به محض قدری بارش باران و برف روز از نو و روزی هم از نو می‌شود.
 
سال 95 رئیس جمهور در سفر دو روزه به استان مرکزی در دیدار با مردم استان مرکزی به موضوع آلودگی محیط زیست استان مرکزی توجه ویژه داشته و باتوجه به شرایط استان دستور اکید برای حذف سوخت مایع و جایگزینی گاز را داده‌اند.
 
باتوجه به این که فصل سرما آمده، باید سوخت نیروگاه تامین شود تا بتواند برق مورد نیاز استان و بخشی از کشور را تامین کند، با توجه به این موضوع به سراغ مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی رفتیم.
 
  
 شرکت گاز استان مرکزی گاز نیروگاه شازند را تامین می‌کند
 محمدرضا سمیعی  با اشاره به تامین گاز نیروگاه شازند اظهار داشت: از سال 92 با مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک، تصمیم بر آن شد که نسبت به تامین حداکثری گاز نیروگاه شازند اقدام شود در این راستا قرار شد  شرکت گاز اراک نیز این مهم را به انجام برساند و از همان سال نیز شرکت گاز نسبت به تامین حداکثری گاز نیروگاه شازند اقدام کرد.
 
وی افزود: در سال گذشته با شروع فصل سرما محدودیت‌های مصرف برای صنایع عمده در سطح کشور لحاظ می‌شود اما با توجه به شرایط خاص استان مرکزی شرکت ملی گاز ایران محدودیت‌های کمتری را به نیروگاه شازند اعمال می‌کند و با این استان همکاری و همراهی بیشتری دارد.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته نسبت به تامین حداکثری گاز نیروگاه شازند اقدام شد و امسال نیز گاز مورد نیاز این نیروگاه در فصل سرد سال اعمال می‌شود.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی