۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶
کد مطلب : ۱۱۸۵۰۷

آمریکا چاه‌های نفت سوریه را اشغال کرده است

الجعفری گفت: «آمریکا چاه‌های نفت سوریه را اشغال کرده و درآمدهای ملت سوریه را در سایه سکوت شورای امنیت به تاراج می‌برد.»
بشار الجعفری
بشار الجعفری
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  نماینده سوریه در سازمان ملل بامداد شنبه گفت که آمریکا چاه‌های نفت این کشور را اشغال کرده و درآمدهای ملت سوریه را در سایه سکوت شورای امنیت به یغما می‌برد.
 
  «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل بامداد شنبه در سخنانی گفت که تروریسم دولتی، سوریه را با هدف تغییر نقشه ژئوسیاسی منطقه هدف قرار داد.
 
  وی افزود: «جنگ علیه سوریه زمانی پایان می‌یابد که حمایت از تروریسمی که از خارج پشتیبانی می‌شود پایان یابد.»
 
نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: «ترکیه سرزمین‌های سوریه را اشغال کرده و تعداد زیادی از شهروندان سوریه را کشته و ده‌ها هزار نفر را نیز آواره کرده تا تروریست‌هایی را که پیروی اردوغان هستند در سرزمین‌های سوریه مستقر کند.»
 
وی تاکید کرد: «قانون اساسی سوریه و ترسیم آینده آن، به ملت این کشور اختصاص دارد و بزرگترین خطر برای کمیته قانون اساسی سوریه تلاش برخی برای مداخله در روند آن و ناکام گذاشتن تلاش‌هاست.»
 
الجعفری در ادامه گفت: «آمریکا چاه‌های نفت سوریه را اشغال کرده و درآمدهای ملت سوریه را در سایه سکوت شورای امنیت به تاراج می‌برد.»
 
نزدیک به ۹۰ درصد از ذخائر نفت سوریه در منطقه شرق رود فرات قرار دارند. این منطقه قبلاً تحت کنترل داعش بود و در حال حاضر تحت کنترل نیروهای تحت حمایت آمریکا قرار دارد.
 
دونالد ترامپ چندی پیش علی‌رغم آنکه اعلام خروج نظامیان آمریکا از سوریه گفت قصد دارد شماری از نظامیان را در مناطق نفت‌خیز شمال شرق سوریه حفظ کند.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای