۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۱۱۸۵۳۲

عادل الجبیر: ایران مسئول حمله به آرامکو است

وزیر مشاور در امور خارجه دولت سعودی با ادعای اینکه ایران عامل حمله به تأسیسات آرامکو در ۲۳ شهریور بوده گفت که برای اطمینان از چند و چون این حادثه نیاز به زمان داریم و از سازمان ملل می‌خواهیم تا کارشناسان خود را برای بررسی این حمله به عربستان اعزام کند.
عادل الجبیر
عادل الجبیر
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  وزیر مشاور در امور خارجه دولت سعودی با متهم کردن دوباره ایران به حمله به تأسیسات آرامکو از سازمان ملل خواست تا کارشناسان خود را برای بررسی حادثه به عربستان اعزام کند.
 
  «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه سعودی امروز (شنبه) در نشست «گفت‌و‌گوی منامه» در بحرین که از روز گذشته آغاز شده، سخنرانی کرد.
 
به نوشته اسکای نیوز، او با ادعای اینکه ایران عامل حمله به تأسیسات آرامکو در ۲۳ شهریور بوده گفت که برای اطمینان از چند و چون این حادثه نیاز به زمان داریم و از سازمان ملل می‌خواهیم تا کارشناسان خود را برای بررسی این حمله به عربستان اعزام کند.
 
او  افزود: «تحقیقات ثابت می‌کند که پهپادهایی که آرامکو را هدف قرار دادند، ساخت ایران بوده‌اند.»
 
عادل الجبیر در ادامه به کشورهای جهان هشدار داد که نباید با ایران مماشات کنند و مدعی شد که مماشات با ایران موجب افزایش حملات در آینده می‌شود.
 
این مقام سعودی افزود: «عربستان سعودی با گفت‌و‌گوی با ایران مخالف نیست اما پاسخ به ایران باید به گونه‌ای باشد که مانع از تکرارا حملات شود. سیاست راضی نگه داشتن ایران جواب نمی‌دهد، همان‌طور که در تعامل با هیتلر جواب نداد.»
 
او سپس به حضور نیروهای آمریکایی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اشاره و تأکید کرد که حضور آمریکایی‌ها در خلیج فارس نه تنها کاهش نخواهد یافت بلکه افزایش می‌یابد.


منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی