۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
کد مطلب : ۱۱۸۵۴۹

وضعیت عرضه فرآورده های نفتی در بورس

مدیر عامل بورس انرژی گفت: در صنعت پالایشی وضعیت خوبی داریم، 10 پالایشگاه در کشور داریم که مازاد نیاز کشور فرآورده تولید می‌کنند و این ظرفیت مازادِ قابل صادرات یک موقعیت رقابتی به صنعت پالایشی کشور در منطقه داده و به همین دلیل عرضه فرآورده‌هایی مثل بنزین، گازوئیل، نفت سفید و گاز مایع باثبات و منظم است و استقبال خوبی هم از آن می‌شود. 
وضعیت عرضه فرآورده های نفتی در بورس
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  مدیر عامل بورس انرژی گفت: بازار ما منطقه‌ای است و حمل آن به صورت زمینی انجام می‌شود و خوشبختانه مشکلی در این حوزه نداریم.

سید علی حسینی درباره وضعیت عرضه فرآورده در بورس انرژی اظهار داشت: در صنعت پالایشی وضعیت خوبی داریم، 10 پالایشگاه در کشور داریم که مازاد نیاز کشور فرآورده تولید می‌کنند و این ظرفیت مازادِ قابل صادرات یک موقعیت رقابتی به صنعت پالایشی کشور در منطقه داده و به همین دلیل عرضه فرآورده‌هایی مثل بنزین، گازوئیل، نفت سفید و گاز مایع باثبات و منظم است و استقبال خوبی هم از آن می‌شود. 

وی افزود: در حال حاضر مشکل خاصی در عرضه‌ها نداریم و فرآیند رو به رشدی طی می‌شود.

مدیر عامل بورس انرژی در ادامه درباره موضوع تحریم و نقش آن در روند صادرات از مسیر بورس گفت: بازار  ما منطقه‌ای است و حمل آن به صورت زمینی انجام می‌شود و خوشبختانه مشکلی در این حوزه نداریم، عرضه فرآورده در بورس به نفع کشور است چون از خام فروشی محصولات صنعت پالایش جلوگیری می‌شود.

وی افزود: نفت خام و میعانات در پالایشگاه‌ها، پالایش شده و با انجام فرآیند روی آنها صادر می‌شود یعنی هم به رونق تولید کمک کرده، هم از خام فروشی جلوگیری می‌کند و هم برای کشور درآمدزایی مناسبی دارد. ضمن اینکه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه هم است چون کشورهای منطقه در حوزه تولید فرآورده وضعیت مناسبی ندارند و مردم آنها می‌توانند از بنزین، گازوئیل، نفت سفید و گاز مایع باکیفیت استفاده می‌کنند و  این نشان می‌دهد کشور ما در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه کارهای خوبی انجام می‌دهد.

منبع: ایلنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی