۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۱۱۸۵۹۴

افت پالایش نفت در آمریکا برای نخستین بار

 پالایشگاه های آمریکا در سال جاری میلادی به خاطر تقاضای ضعیف در خانه و خارج از خانه و در بحبوحه عرضه بیش از حد سوخت در آسیا ، مقدار کمتری نفت خام را پالایش کرده‌اند.
افت پالایش نفت در آمریکا برای نخستین بار
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   پالایشگاههای سراسر آمریکا کل پالایش نفت خام خود را در 2019 کاهش داده‌اند. به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تقاضا برای محصولات نفتی در آمریکا و کل دنیا پایین آمده است.

 این اولین بار پس از بحران مالی 2008 و 2009 است که پالایش نفت خام پالایشگاه های آمریکا کاهش می یابد.

 پالایشگاه های آمریکا در سال جاری میلادی به خاطر تقاضای ضعیف در خانه و خارج از خانه و در بحبوحه عرضه بیش از حد سوخت در آسیا ، مقدار کمتری نفت خام را پالایش کرده‌اند. کاهش نرخ پالایش به پالایشگاه ها کمک کرد جلوی افزایش بیش از حد عرضه سوخت در داخل کشور را بگیرند ولی در عوض ذخایر نفت خام افزایش یافته است.

 افزایش ذخایر نفت خام بر قیمت این کالا تاثیر منفی می گذارد ولی از حاشیه سود پالایشگاهی حمایت می کند.

طبق آخرین گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، درهفته منتهی به پانزدهم نوامبر، نرخ پالایش در پالایشگاه‌های آمریکا 89.5 درصد بوده است. این رقم  همین هفته در سال گذشته 92.7 و در دو سال گذشته 91.3 درصد ثبت شده بود.

 میانگین ورودی نفت خام به پالایشگاه های آمریکا در سال جاری میلادی تا به امروز 16.593 میلیون بشکه بوده که نسبت به 16.908 میلیون بشکه در روز در سال گذشته 1.9 درصد کاهش یافته است.

بخشی از این کاهش در ورودی نفت خام به پالایشگاه ها مربوط می شود به بسته شدن مجموعه پالایشگاهی فیلادلفیا انرژی سولوشنز. ظرفیت پالایشی این پالایشگاه 335 هزار بشکه در روز نفت خام است. چندین انفجار و یک آتش سوزی بزرگ باعث آسیب دیدن این مجتمع پالایشگاهی در ژوئن سال جاری میلادی شد.

ولی نرخ پالایش در سایر پالایشگاه های آمریکا هم پایین آمده است. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا ، پالایش در پالایشگاه های گالف کوست 1.6 درصد و در وست کوست 2.2 درصد کاهش یافته است.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی