۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۱۱۸۶۵۲

سوریه از قاچاق نفت به ترکیه جلوگیری می کند

سوریه مسؤولیت بمباران مخازن و پالایشگاه‌های مورد استفاده در قاچاق نفت این کشور به ترکیه را با هدف جلوگیری از آن برعهده گرفت.
سوریه از قاچاق نفت به ترکیه جلوگیری می کند
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)  اعلام کرد که برخی گروه های کُرد سوری به رغم آنکه آنکارا را دشمن اصلی خود معرفی می‌کنند، به قاچاق نفت کشور به وسیله تانکر، از طریق جرابلس در استان حلب و اربیل در شمال عراق به ترکیه اقدام می‌کردند.

وی افزود: پس از اطمینان از این اقدام کُردها، صبح سه‌شنبه شماری از این مخازن و پالایشگاه‌هایی که برای قاچاق نفت سرقتی مورد استفاده قرار می گرفت، منهدم شد.

این منبع آگاه میدانی اضافه کرد: از این پس با هرگونه قاچاق نفت سرقتی از خاک سوریه به خارج کشور بشدت برخورد می شود.

بامداد سه‌شنبه رسانه های منطقه از حمله هواپیماهای ناشناس به اطراف شهر حلب سوریه خبر دادند.

شبکه تلویزیونی «المیادین» لبنان نیز اعلام کردند که جنگنده‌های ناشناس در هفت نوبت، مواضع گروه‌های مورد حمایت ترکیه و چند پالایشگاه نفتی در حومه شمال شرقی حلب را بمباران کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نیز با تأیید هدف قرار گرفتن این منطقه از خاک خود، اعلام کرد که مناطقی که هدف حمله قرار گرفته، اطراف شهر «الباب» و «الراعی» در حومه شمال شرق حلب بوده است.

اکثر میادین گازی و نفتی سوریه در سال های اخیر با ظهور گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۱ ابتدا به دست عناصر این گروهک افتاد و حدود ۲ سال است که با شکست داعش به تصرف نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) به عنوان متحد آمریکا در آمده است.

منبع: ایرنا 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی