۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
کد مطلب : ۱۱۸۶۸۹

لیبی کنترل میدان نفتی«الفیل» را به دست گرفت

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» کنترل میدان الفیل در جنوب غربی این کشور را به دست گرفتند.
لیبی کنترل میدان نفتی«الفیل» را به دست گرفت
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  دفتر رسانه‌ای منطقه نظامی سبها وابسته به دولت وفاق ملی لیبی دیروز اعلام کرد که نیروهای دستگاه حراست از تأسیسات نفتی صبح دیروز میدان الفیل واقع در جنوب غربی کشور که تحت سیطره نیروهای ژنرال حفتر بود، به کنترل خود درآوردند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه به وقوع درگیری بین دو طرف اشاره‌ای نشده است.

پیشتر نیروهای حفتر که بر میدان الشراه واقع در غرب طرابلس سیطره دارند، در این میدان آماده‌باش امنیتی اعلام کرده و گشتی‌های ثابت و سیار را در اطراف آن مستقر کرده‌اند.

الشراره بزرگ‌ترین میدان نفتی لیبی است که روزانه حدود ۳۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند و تولیدات آن نزدیک به یک سوم تولیدات نفت خام لیبی را تشکیل می‌دهد. تولیدات نفت لیبی تا پایان سال ۲۰۱۸ روزانه بیش از یک میلیون بشکه بود.

گارد حراست از تأسیسات نفتی وابسته به نیروهای ژنرال حفتر، تأمین امنیت میادین و بنادر نفتی در منطقه مرکزی (هلال نفتی)، البریقه و شهر طبرق در مرز مصر را بر عهده دارد حال آنکه اداره این تأسیسات در دست سازمان نفت وابسته به دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» است.

لیبی از حدود هشت ماه پیش صحنه درگیری بین نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» و نیروهای غرب این کشور به ریاست «فائز السراج» است و نیروهای حفتر سعی دارند کنترل طرابلس پایتخت این کشور را به دست گیرند.  حفتر از حمایت‌های تسلیحاتی و مالی مصر، امارات و عربستان و روسیه برخوردار است اما با این وجود نیروهای حفتر با گذشت بیش از هفت ماه هنوز نتوانسته‌اند به داخل شهر طرابلس نفوذ کنند.

منبع: فارس 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی