کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز اعتصاب سراسری پمپ‌بنزین‌های لبنان

7 آذر 1398 ساعت 13:38

پمپ‌بنزین‌های سراسر لبنان به دلیل افزایش قیمت دلار در بازار سیاه دست به اعتصاب نامحدود زدند.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  «اتحادیه ایستگاه‌های سوخت» دیروز با صدور بیانیه‌ای از آغاز اعتصاب در امروز خبر داد و اعلام کرد: این تصمیم با توجه به حجم ضررهای رو به افزایش این بخش گرفته شده است، خسارت‌هایی که در نتیجه افزایش قیمت دلار در بازار آزاد است و از همین دلارهای برای وارد کردن سوخت استفاده می‌شود.

دیروز و با اعلام این خبر، پمپ‌بنزین‌ها در لبنان شاهد صف‌های طولانی خودروهایی بود که قصد داشتند قبل از آغاز اعتصاب، سوخت تهیه کنند.
 
سقوط لیر لبنان مقابل دلار
بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، در حالی که چندین دهه هر دلار برابر با ۱۵۰۷ لیر لبنان بوده از زمان آغاز تظاهرات در لبنان به مبلغ به ۲۰۰۰ لیر در مقابل هر دلار رسیده است.

راهپیمایی مادران لبنانی برای بازگشت آرامش
در پی درگیری‌های سه‌شنبه شب که گفته شد طرفداران «الکتائب» و «القوات‌اللبنانیه» با طرفداران حزب‌الله و جنبش أمل در مناطق «عین الرمانه» و «الشیاح» بوده، مادران لبنانی در این مناطق راهپیمایی و تأکید کردند، جنگ داخلی بار دیگر به لبنان باز نخواهد گشت.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، مادران لبنانی شعارهایی در راستای حمایت از فرزندانشان در فضای فتنه و علیه جنگ و فرقه‌گرایی سر دادند.

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان هم دیروز تأکید کرد، اجازه نخواهد داد لبنان بار دیگر درگیر جنگ داخلی شود.
 
لبنان از بیست و پنجم مهرماه درگیر اعتراضات مردمی است و از زمان استعفای«سعد الحریری» در هفتم آبان ماه، دولت جدید در این کشور هنوز تشکیل نشده و رایزنی‌ها در سایه اختلافات سیاسیون ادامه دارد.

منبع: فارس 


کد مطلب: 118698

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/118698/آغاز-اعتصاب-سراسری-پمپ-بنزین-های-لبنان

نفت ما
  https://www.naftema.com