۱
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
کد مطلب : ۱۱۸۷۰۷
ضرورت ورود نهادهای نظارتی و بازرسی شستا نسبت به کشتی های خریداری شده؛

آیا بعد از دکل گمشده باید منتظر شنیدن خبر کشتی های گمشده باشیم؟!

فرشاد نوذری
 خبرگزاری آنا و پس از آن سایر رسانه ها مرداد ماه خبری منتشر کردند ‌که در آن از تخلفی بزرگ در کشتیرانی جمهوری  اسلامی مبنی بر از دست دادن ۴ کشتی تانکری پرده برداشته شد که در کمال تعجب نه تنها پاسخی از این شرکت اعلام نگردید بلکه عاملین این رویداد که به گفته کارشناسان زیان هنگفت تری در مقایسه با مفقودی دکل های گمشده معروف به شرکت و سهامداران آن وارد ساختند، مناصب و پست های مدیریتی بالا تری در این سازمان نصیبشان گردید!  
آیا بعد از دکل گمشده باید منتظر شنیدن خبر کشتی های گمشده باشیم؟!
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   کشتی های تانکر نامبرده طی قراردادی به یک شرکت یونانی به نام ماروین توسط مدیر عامل وقت شرکت حمل فله کشتیرانی به صورت اجاره داده شد در حالیکه شرکت یونانی بدهی کلانی در حدود ۳ میلیون دلار به کشتیرانی بابت اجاره یک فروند کشتی تانکر بدهکار بود و از پرداخت کامل آن سر باز میزد.

گفتنی است با احتساب ۳ فروند تانکر جدید که به این شرکت داده شده هم اکنون ۴ فروند کشتی ناوگان ملی با احتساب ۱۵۰ میلیون دلار و ۱۶ میلیون دلار هزینه اجاره در اختیار شرکت یونانی قرار گرفته و شرکت مذکور هم از پرداخت اجاره و هم از باز گرداندن کشتی ها سر باز میزند و ادعای مالکیت کشتی ها را نیز دارد!

اما سوالهای ما در این خصوص همچنان باقی است و انتظار می رود نهادهای نظارتی با ورود به این موضوع با درجه اهمیت بالا به ابهامات موجود پاسخ دهند.از جمله اینکه ؛
 ۱- آیا بازرسی شستا به عنوان متولی نظارتی در جریان این موضوع بوده یا خیر؟ اگر در جریان نبوده انتظار میرود به فوریت به این موضوع ورود کند و چنانچه از موضوع آگاه است افکار عمومی را در جریان جزئیات این اتفاق قرار بدهد.
۲-عاملین این تخلف در صورت صحت چه کسانی هستند و چرا تا کنون نسبت به پایمال شدن حقوق میلیونها سهامدار بازنشسته پاسخ روشنی ارائه نشده .
۳- اگر اتفاق ناگواری رخ نداده سریعتر با قبول مسوولیت اعلام شود تا حیثیت افراد نامبرده حفظ و شان آنها دستخوش اتهامات کذب قرار نگیرد و چنانچه قصوری رخ داده چرا تا کنون برخوردی صورت نگرفته است؟ و حتی به اصلی ترین شخص مورد نظر منصب بالاتری در حد معاونت اعطا شده است؟
۴- آیا مدیریت تخصصی زیر مجموعه کشتیرانی خصوصا شرکت مدیریت کشتی ،نمی بایست شرکت حمل فله را نسبت به این مساله برای جلوگیری از این موضوع باخبر و آگاه می ساخت؟
۵- راه حل باز پس گیری اموال ملی در این پرونده از شرکت یونانی چیست؟
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بازرسی شستا؟!! شوخی میکنید؟! وقتی نفر اصلی از داخل شستا حمایت میشه انتظار نداشته باشید که سرمایه ملت برگرده. اگر واقعا دنیال رفع مشکل هستید باید بدونید که مشکل توی خود شستاس. از رضوانی فر بپرسید چرا حمایت میکنه از متخلفین
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی