کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهترین نقطه دنیا برای سرمایه‌گذاران انرژی

10 آذر 1398 ساعت 12:39

هند باید درباره تضمین تامین بیشتر و متنوع‌تر انرژی فعال باشد و هند به دنبال تقویت بخش انرژی خود در همه سطوح از حمله سرمایه گذاری بالا در سوخت‌های فسیلی است.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  در گزارش دورنمای انرژی شرکت BP پیش بینی شده که اتفاقات بزرگی برای بخش انرژی هند در پیش است و تقاضای این کشور برای انرژی تا سال ۲۰۴۰ به میزان ۱۵۶ درصد رشد خواهد کرد و عامل ۱۱ درصد از مصرف انرژی جهانی خواهد شد که دو برابر سهم فعلی است.

  مهم‌ترین پیش‌بینی‌های شرکت BP برای نقش هند در آینده افق انرژی جهانی به این ترتیب است: هند بیش از یک چهارم از رشد تقاضای جهانی برای انرژی در فاصله سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۴۰ را به خود اختصاص می دهد؛ ۴۲ درصد از تقاضا برای انرژی جدید از طریق زغال سنگ تامین می‌شود که به معنای دو برابر شدن انتشار دی اکسید کربن تا سال ۲۰۴۰ است؛ تولید گاز رشد می‌کند اما با تقاضا همگام نخواهد بود و مسلزم رشد قابل توجه واردات گاز خواهد بود.

طبق پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید زغال‌سنگ این کشور در سال ۲۰۱۹ به ۶۷۴ میلیون تن بالغ خواهد شد که کمتر از ۷۵۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ است. نیروگاه‌های زغال‌سوز ۵۵ درصد از تولید نیروی هند را تشکیل می‌دهند اما تولید داخلی زغال‌سنگ برای تامین تقاضا به حد کافی وجود ندارد. "اس اند پی گلوبال آنالیتیکس" برآورد کرده که واردات زغال‌سنگ هند در سال ۲۰۱۸ به ۱۷۳ میلیون تن بالغ می‌شود و پیش‌بینی کرده که در سال ۲۰۱۹ به ۱۹۳ میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود واردات زغال‌سنگ هند در سال ۲۰۲۰ به ۲۱۳ میلیون تن برسد و از چین به عنوان بزرگترین واردکننده زغال‌سنگ سبقت بگیرد.

این موارد نشان می‌دهد که هند باید درباره تضمین تامین بیشتر و متنوع‌تر انرژی فعال باشد و هند به دنبال تقویت بخش انرژی خود در همه سطوح از حمله سرمایه گذاری بالا در سوخت‌های فسیلی است.

هند سال گذشته به عنوان سومین واردکننده بزرگ نفت خام در جهان شناخته شد و پس از آمریکا و چین قرار گرفت. اخیرا کشورهای معدودی بوده‌اند که به اندازه هند در جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش نفت و گاز فعال بوده‌اند زیرا اقتصاد این کشور برای تامین ۸۰ درصد از نیازهای انرژی خود نفت وارد می‌کند. انتظار می‌رود مصرف نفت در این کشور با نرخ سالانه پنج درصد تا سال ۲۰۳۵ رشد کند و تعهد نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای کاهش واردات به پایین ۷۰ درصد تقاضا، ضرورت جذب سرمایه گذاری خارجی را بارز می‌کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این استراتژی در نمایشگاه و کنفرانس نفت بین المللی ابوظبی ۲۰۱۹ که در آن هند حضور فعالی داشت به خوبی نمایش داده شد. در این رویداد دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند با ۹ شرکت نفت و گاز از بخش‌های بالادستی، پایین دستی و مهندسی به همراه فدراسیون صنعت نفت هند و نهادهای دیگر حضور داشت.

وزیر نفت هند اظهار کرده است بخش انرژی رو به رشد هند برای سرمایه گذاری خارجی جذاب است. بسیاری از شرکت‌ها به شکل موفقیت آمیزی تامین مالی را از طریق بازار اوراق قرضه خارجی افزایش داده‌اند و این شیوه تامین مالی احتمالا در آینده رشد بیشتری پیدا خواهد کرد.

هند قصد دارد سهم گاز در سبد انرژی خود را تا چند سال دیگر به ۱۵ درصد افزایش دهد و منابع تامین انرژی خود را در برابر ریسک ژئوپلیتیکی متنوع کند. تقاضای هند برای LNG مانند همسایه‌اش چین رو به رشد است و با پایین آمدن قیمت‌ها که ناشی از مازاد عرضه در بازار بوده است، واردات LNG هند در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ به میزان ۶.۸ درصد رشد کرد و به ۸۶ میلیون متر مکعب در روز رسید. دولت این کشور اعلام کرده ۶۰ میلیارد دلار برای ساخت یک شبکه ملی گاز و پایانه‌های واردات تا سال ۲۰۲۴ سرمایه‌گذاری می‌کند.

منبع: ایسنا 


کد مطلب: 118752

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/118752/بهترین-نقطه-دنیا-سرمایه-گذاران-انرژی

نفت ما
  https://www.naftema.com