۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۱۱۸۷۷۱

ورود سامانه بارشی به کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور گفت: این سامانه سبب بارش باران در نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد شد.
ورود سامانه بارشی به کشور
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، صادق ضیائیان اظهار کرد:‌ امروز ۱۱ آذر سامانه بارشی در نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز و تهران فعالند و سبب بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد می‌شود. همچنین در مرکز و جنوب کشور بارش پراکنده خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: به تدریج با شمالی شدن جریان‌ها، در سواحل شمالی کشور بارش در این مناطق نیز آغاز می‌شود و امروز در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، بارشها از شدت بیشتری برخوردار است. همچنین طی صبح فردا (۱۲ آذر ماه) در مناطقی از جنوب دامنه‌های جنوبی البرز در استان سمنان نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیائیان با بیان این که در این روز در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس، شرق خوزستان، و شمال بوشهر از شدت بیشتری برخوردار است تصریح کرد:‌ به تدریج از فعالیت این سامانه در نوار غربی کشور کاسته می‌شود و طی بعد از ظهر در مناطقی از نیمه شرقی، بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.

وی افزود: این سامانه بارشی اواخر وقت فردا ( ۱۲آذر) از شرق کشور خارج می‌شود. همچنین طی روز چهارشنبه (۱۴ آذر ) در مناطقی از شمال شرق ، جنوب غرب، و سواحل خلیج فارس در استان‌های بوشهر و هرمزگان، بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و در استان‌های ساحلی خزر افزایش موقتی دما خواهیم داشت.
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که از اواخر روز چهارشنبه (۱۳ آذر) برای غرب سواحل دریای خزر وزش باد شمالی،‌ابر ناکی و بارش باران دور از انتظار نیست تصریح کرد: روز پنج شنبه (۱۴ آذر ) علاوه بر گسترش بارش در سواحل دریای خزر با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور در این مناطق و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و شمال شرق کشور بارش برف و باران پیش بینی می‌شود. همچنین در مناطقی از جنوب و غربکشور بارش پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته‌ی وی در روز جمعه (۱۵ آذر) فعالیت این سامانه در شمال غرب کاهش یافته و در جنوب غرب، غرب، و جنوب کشور، تقویت می‌شود. همچنین طی دو روز آینده در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی نیز بارش برف دور از انتظار نیست. دریای خزر نیز از ظهر امروز تا ظهر فردا مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ آذر) ابری، همراه با مه رقیق، در بعضی از ساعات بارش باران، اوایل شب کاهش ابر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۵  و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد و طی روز چهارشنبه ۱۳ آذر نیز کمی ابری تا نیمه ابری‌ همراه با وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر ۱۲ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی