۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۱۱۸۷۸۶

خط لوله گاز طبیعی چین و روسیه متصل شد

خط لوله گاز طبیعی میان چین و روسیه به طول بیش از ۸ هزار کیلومتر روز دوشنبه در یک مراسم که روسای جمهوری دو کشور نیز از طریق ویدیو کنفرانس در آن شرکت کردند افتتاح شد.
خط لوله گاز طبیعی چین و روسیه متصل شد
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  طبق توافق ۳۰ ساله ای که بین شرکت روسی گازپروم و شرکت ملی پترولیوم چین که در ماه مه ۲۰۱۴ امضا شد، پیش بینی می شود این پروژه سالانه ۳۸۹ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از روسیه به چین پمپاژ کند که ارزش کل آن از ۴۰۰ میلیارد دلار فراتر می رود.  

 این رقم طبق اطلاعات کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین در حدود ۱۳.۶ درصد از مصرف گاز چین در سال ۲۰۱۸ یا ۲۸۰.۳ میلیارد متر مکعب است.

 این خط لوله پنج هزار و ۱۱۱ کیلومتر در چین و سه هزار کیلومتر در روسیه امتداد دارد.

بخش چینی این خط لوله هشت استان را شامل می شود و از استان هیلونگجیانگ در شمال شرقی تا شانگهای در شرق کشیده شده است.

معاون وزیر خارجه چین در این مورد گفت: این خط لوله نخستین خط راهبردی فرامرزی گاز طبیعی زمینی در شمال شرقی چین به شمار می رود که ضمن پیشبرد همکاری عملی میان دو کشور، حاصل استفاده از متقابل از برتری های دو طرف و تلاش برای تحقق رستاخیز مشترک بوده و نیز هدیه بزرگ برای گرامیداشت هفتادمین سالگرد برقراری روابط سیاسی میان چین و روسیه و ورود روابط راهبردی همه جانبه دو کشور به عصر جدید است.

له یو چنگ تاکید کرد علاوه بر این خط لوله گاز طبیعی، پل جاده «هی هه» و پل خط راه آهن دونگ جیانگ نیز به ترتیب مورد بهره برداری قرار می گیرند و به نخستین پل ها روی رودخانه مرزی چین و روسیه تبدیل خواهند شد.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی