۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۱۱۸۷۹۷

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۹/۱۲

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که دیروز 1.4 درصد افزایش یافته بود، امروز با 21 سنت معادل 0.4 درصد رشد به 56 دلار و 17 سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 19 سنت معادل 0.3 درصد افزایش به 61 دلار و 11 سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت 0.7 درصد افزایش یافته بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که دیروز 1.4 درصد افزایش یافته بود، امروز با 21 سنت معادل 0.4 درصد رشد به 56 دلار و 17 سنت رسید.

به گفته دو منبع آگاه، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش که اوپک پلاس خوانده می شوند در حال بحث بر روی طرفی برای کاهش بیشتر تولید نفت و رساندن تعهدات کاهش تولید از 1.2 به 1.6 میلیون بشکه هستند و قصد دارند توافق را تا ژوئن 2020 تمدید کنند.

عربستان در تلاش است تا با راضی کردن سایر تولید کنندگان به کاهش بیشتر تولید، در آستانه عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو در بورس، شوک مثبتی به بازار وارد کند.

وزرای عضو اوپک قرار است روز پنجشنبه در وین با یکدیگر دیدار کنند. نشست گروه اوپک پلاس هم روز جمعه برگزار خواهد شد.

نگرانی ها در مورد عدم موفقیت آمریکا و چین در دستیابی به یک توافق تجاری موقت برای پایان دادن به جنگ تجاری 17 ماهه نیز عامل دیگری است که بر بازار نفت سایه افکنده است. آمارهای منفی از اقتصاد آمریکا نیز تاثیر منفی بر بازار نفت داشته است.

یکی از مشاوران ارشد ترامپ دیروز گفت، همچنان امکان دستیابی آمریکا و چین به یک توافق تجاری قبل از پایان سال وجود دارد.

میزان فعالیت های کارخانه ای آمریکا در ماه نوامبر کاهش داشته، در حالی که تصمیم غیر منظره ترامپ برای وضع مجدد تعرفه بر فولاد و آلومنیوم وارداتی از آرژانتین و برزیل نیز بر قیمت ها تاثیر گذاشته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی