۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۱۱۸۸۵۶

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۹/۱۵

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 21 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 63 دلار و 18 سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  در حالی که اوپک برای کاهش بیشتر تولید نفت در اوایل سال 2020 توافق کرد قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 21 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 63 دلار و 18 سنت رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 14 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 58 دلار و 29 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا روز پنجشنبه به بالاترین رقم از پایان ماه سپتامبر یعنی 59 دلار و 12 سنت رسید.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه موسوم به گروه اوپک پلاس توافق کرده اند که برای جلوگیری از ایجاد مازاد عرضه در بازار، اوایل سال آینده تولید نفت خود را بیش از حد فعلی کاهش دهند.

این توافق که باید روز جمعه به صورت رسمی مورد توافق اعضا قرار گیرد، بدین معناست که کشورهای تولید کننده، 500 هزار بشکه دیگر از تولید روزانه خود خواهند کاست. پیش از این اوپک پلاس تولید روزانه نفت خود را 1.2 میلیون بشکه کاهش داده بود.

به گفته الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه، گروهی از وزرای کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان غیراوپکی به رهبری روسیه این کاهش بیشتر تولید را پیشنهاد کرده اند.

جزئیات این پیشنهاد باید در نشست روز جمعه اوپک پلاس در وین نهایی شود.

هرگونه افزایش قیمت نفت در نتیجه کاهش بیشتر تولید اوپک پلاس احتمالا به نفع تولید کنندگان آمریکایی خواهد بود که هیچ سهمی در توافق مذکور ندارند. در حالی که اوپک و متحدانش تصمیم به عقب نشینی بیشتر گرفته اند، شرکت های حفاری آمریکایی با وجود کاهش تعداد سکوهای حفاری فعال خود، رکورد تولید نفت را شکسته اند و در حال افزایش سهم خود از بازار نفت هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی