۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۱۱۸۸۶۱

نروژ تولید نفت را افزایش می‌دهد

 طول عمر این میدان نفتی 50 سال تخمین زده شده و 9 میلیارد دلار برای توسعه فاز اول آن سرمایه گذاری شده است. فاز دوم نیاز به 4.48 میلیارد دلار هزینه دارد.
نروژ
نروژ
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  شرکت نفت دولتی نروژ با وجود تلاش سران جهان برای توقف روند گرم شدن جهان به خاطر سوخت های فسیلی تولید در بزرگترین میدان نفتی غرب اروپا را افزایش می‌دهد.
  نیلز ماگنه لانده،  یکی از کارگران صنعت نفت نروژ برای حفاری یک چاه در میدان نفتی «یوهان اسوردروپ» آماده می شود. این یک میدان نفتی دریایی است که در ماه اکتبر افتتاح و به زودی تبدیل به بزرگترین تولید کننده نفت در غرب اروپا شد و تولید آن به سرعت رو به افزایش می یابد.
 لانده در مورد دورنمای این صنعت با احتیاط صحبت می کند. وی ضمن تماشای برخورد امواج با لوله هایی که نفت خام را از 1.9 کیلومتری اعماق بستر دریا پمپ می کنند گفت:« ممکن است من در این صنعت بازنشسته شوم ولی آن را به  پسر 15 ساله ام توصیه نمی کنم».
 شک و تردید در مورد آینده اصلی ترین صنعت نروژ رو به افزایش است. نروژ هیچ ذخیره نفتی بزرگ جدیدی کشف نکرده و گروه‌های حامی محیط زیست و سیاستمداران جوان بیش از پیش خواستار محدود شدن تولید و حتی بسته شدن آن به خاطر تغییرات جوی هستند.
 ولی ایکویینر، شرکت نفت دولتی و اپراتور میدان نفتی اسوردروپ با وجود تلاش سران جهان برای توقف روند گرم شدن جهان به خاطر سوخت های فسیلی، با افتخار اعلام می کند که نفت نقشی حیاتی در آینده این کشور دارد.
 این شرکت اعلام کرده است:«  برخی افراد می‌گویند باید همگی تولید نفت را به خاطر تغییرات جوی متوقف کنیم. ولی به عقیده ما میدان نفتی یوهان اسوردروپ اصلی ترین دلیلی است که می‌گوید نباید این کار را انجام دهیم».
 طول عمر این میدان نفتی 50 سال تخمین زده شده و 9 میلیارد دلار برای توسعه فاز اول آن سرمایه گذاری شده است. فاز دوم نیاز به 4.48 میلیارد دلار هزینه دارد.
ایکویینر اعلام کرد:« تقاضای انرژی جهان رو به افزایش است و ما هنوز هم در آینده نیاز به مقدار قابل توجهی نفت و گاز داریم».
 « ولی تمام بشکه های نفت دنیا به یک شکل تولید نمی شوند».
« یوهان اسوردروپ  نشان می‌دهد چگونه فناوری می‌تواند به استخراج پاکتر نفت کمک کند و چرا نفت و گاز نروژ از نظر محیط زیستی اهمیت دارد».
این میدان نفتی تمام برق خود را از کابلهای برقی میگیرد که در 160 کیلومتری اعماق دریا قرار دارند. این برق توسط سدهای  هیدرو الکتریک تامین می‌شوند. به این ترتیب تولید کربن این میدان نفتی تا 0.67 کیلوگرم در هر بشکه کاهش پیدا می کند در حالی که میانگین صنعتی آن 18 کیلوگرم است.
 نروژ که دو درصد تقاضای نفت جهان را تامین میکند و دومین تامین‌کننده بزرگ گاز اروپا بعد از روسیه است، تلاش دارد تولید انرژی تجدیدپذیر خود را تقویت کند.
ایکویینر قصد دارد حدود 15 تا 20 درصد هزینه‌های سرمایه ای خود را تا 2020 به پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر اختصاص دهد و تمرکز آن بر انرژی باد است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی