۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۱۱۸۹۰۷

استخراج بیت کوین با گاز پِرتی میادین نفتی

یک شرکت مستقر در دنور گاز اضافی تولید شده در میادین نفتی را به برق تبدیل کرده و از آن برای استخراج بیت کوین استفاده می کند.
استخراج بیت کوین با گاز پِرتی میادین نفتی
    به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   یک شرکت مستقر در دنور که مراکز اطلاعاتی را در سایت های حفاری شیل نصب می کند تا از گاز طبیعی اضافی تولید شده در این چاه ها استفاده کند، می گوید تا حالا 8 پایگاه در سرتاسر آمریکا ایجاد کرده و قرار است 30 تاسیسات دیگر را تا نیمه اول سال آینده میلادی راه اندازی کند.

این مراکز راهی هستند برای حل مشکل روز افزون سوزاندن گاز. شرکت های نفتی گاز اضافی تولید شده در چاه های نفت را می سوزانند. آتش زدن این گازها در سال جاری میلادی در تگزاس به بالاترین حد رسیده است و در همین حال مشکل کمبود ظرفیت خط لوله هم وجود دارد.

 شرکت «کروسو انرژی سیستمز»  در حال مهار بخشی از این گاز اضافی و تبدیل آن به برق است تا این مراکز اطلاعاتی ذکر شده را راه‌اندازی کند و با استخراج بیت کوین، از آنها درآمد داشته باشد. این شرکت سال آینده 70 واحد را نصب می‌کند که هر کدام ظرفیت حدود یک مگاوات برق را دارند. به این ترتیب، از سوزانده شدن حدود 10 میلیون فوت مکعب گاز در روز جلوگیری می شود.

الکس اوردی، سرمایه گذار ارشد شرکت مدیریت سرمایه «آپر90» که موافقت کرده چهل میلیون دلار در این پروژه شرکت کروسو سرمایه گذاری کند گفت:« این راهی بسیار خلاقانه برای حل کردن یک مشکل محیط زیستی و اقتصادی برای صنعت نفت و گاز است». وی اضافه کرد این مدل تجاری مورد توجه تولید کنندگان بزرگ نفت و گاز قرار گرفته است. شرکت کروسو همچنین با فروش سهامش به سرمایه‌گذارانی مثل «بین کپیتال ونچرز» سی میلیون دلار درآمد داشته است.

 با افزایش واحد های فعال، این شرکت قصد دارد از بخشی از این توانایی محاسبه ای برای گسترش خدمات جدید هوش مصنوعی استفاده کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی