کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهش 3224 واحدی شاخص بورس

18 آذر 1398 ساعت 13:13

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با جهش 3224 واحد روبرو شد.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  در شرایطی که رکود بر کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی حکفرماست، اما شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که باید دماسنج اقتصادی و بیانگر اوضاع کلی اقتصاد کشور باشد، در شرایط رکورد شکنی قرار دارد و امروز هم با جهش 3224 واحد روبرو شد و به رکورد 335 هزار و 791 واحد رسید.
شاخص کل با معیار هم وزن 1379 واحد افزایش یافته و به رقم 104 هزار و 179 واحد رسید.
برخی کارشناسان معتقدند، از دلایل مهم رشد شاخص بورس جذب نقدینگی سرگردان در جامعه است که در رکود بازارهای موازی مانند مسکن، املاک، طلا، سکه و ارز وارد بازار بورس شده است که باید این اتفاق را به فال نیک گرفت، اما مدیران شرکت‌های بورسی باید از این شرایط بهترین استفاده را برای توسعه بنگاه‌ها و نیز انجام سرمایه‌گذاری‌های نوسازی خطوط تولید و بهسازی تولید استفاده کنند و نیز با با اختصاص سود مناسب و منصفانه به سهامداران باعث رغبت مردم به حضور در بازار بورس شوند.
امروز ارزش روز بازار بورس به بیش از 1225 تریلیون تومان رسید.
امروز معامله‌گران بورس به بیش از 4.6 میلیارد اوراق بهادار سهام و حق تقدم در قالب 531 هزار نوبت معامله و به ارزش 2297 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس، گسترش نفت و گاز پارسیان و هلدینگ تاپیکو بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای مپنا و ملی مس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند. 
امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 863 واحد رشد کرده و به رقم 89هزار و 941 واحد رسید.
شاخص قیمت با معیار هم وزن 922 واحد رشد کرده و به رقم 69 هزار و 615 واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با افزایش 3 هزار و 438 واحد به رقم 396 هزار و 790 واحد رسید.
شاخص بازار اول بورس با افزایش 1694 واحد به رقم 242 هزار و 212 واحد و شاخص بازار دوم بورس با افزایش 9 هزار و 482 واحد به رقم 691 هزار و 155 واحد رسید.
امروز نمادهای پربیننده مربوط به بانک تجارت به قیمت هر سهم 461 ریال، بانک ملت 6207 ریال، بانک اقتصاد نوین 3116 ریال، شرکت‌های ماشین‌سازی اراک، فولاد مبارکه، سایپا، نوش مازندران، صنایع مس ایران، گروه مپنا، بوده‌اند.
 امروز در پایان معاملات فرابورس ایران شاخص کل 68 واحد رشد کرده و به رقم 4351 واحد رسید.
ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 250 هزار میلیارد تومان رسید.
امروز معامله‌گران فرابورس بیش از 1.6 میلیارد اوراق بهادار، سهام و حق تقدم در قالب 284 هزار فقره معامله و به ارزش 1483 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز نمادهای پتروشیمی مارون، بیمه کوثر، پالایش نفت لاوان، میدکو، مدیریت انرژی امید تابان هور و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نماد صنایع کاغذ پارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.
امروز نمادهای پربیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی،‌کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، داروسازی آوه سینا، توزیع داروپخش، و کشاورزی و دامپروری بینالود و پتروشیمی زاگرس بوده‌اند.
امروز با پیام ناظر بازار برخی نمادهای بورسی دچار توقف، برخی بازگشایی و تعدادی دچار وقفه معاملات و یا حراج شدند.
بر این اساس توقف نماد شرکت مهندسی نصیر ماشین، توقف نماد قند ثابت خراسان، نماد فولاد سپیدفراب کویر،  توقف نماد شرکت ایران دارو، و توقف نماد سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس‌گستر با پیام ناظر روی داد.
در پیام دیگر بازگشایی نماد فنرسازی خاور و نماد سیمان دشتستان انجام شد.
همچنین وقفه معاملاتی نماد شرکت شهد ایران،‌ادامه توقف نماد حفاری شمال،‌وقفه معاملات نماد کشاورزی و دامپروری مگسال، وقفه معاملاتی نماد ایران منگنز، انجام شد.
در پیام دیگری بازگشایی نماد کویرتایر، تعلیق نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری نیرو، وتوقف نماد شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران و نیز بازگشایی نماد شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی و وقفه معاملاتی نماد ایران تایر، اتفاق افتاد.
در پیام دیگری توقف نماد سیمان آرتااردبیل، وقفه معاملاتی نماد سامان گستر اصفهان، وقفه سیمان بهبهان، و نیز وقفه بیمه آسیا، و جوشکاب یزد، کاشی پارس، و توقف نماد سیمان تهران، اتفاق افتاد.
در پیام دیگری حراج مجدد حق تقدم‌های استفاده نشده شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران، اتفاق افتاد.
 


کد مطلب: 118947

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/118947/جهش-3224-واحدی-شاخص-بورس

نفت ما
  https://www.naftema.com