۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۱۱۹۰۸۸

کاهش خرید نفت کره جنوبی از ایران

درحالی‌که واردات نفت کره جنوبی از آمریکا در 11 ماه نخست امسال 165.3 درصد افزایش یافته اما خرید نفت از ایران از ماه می همچنان صفر مانده و سئول کلا در این مدت 3.87 میلیون تن نفت از ایران خریده است.
کاهش خرید نفت کره جنوبی از ایران
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   آمارهای اداره گمرک کره جنوبی نشان داد واردات نفت کره جنوبی از آمریکا در ماه نوامبر 80.4 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافت بطوریکه واردات در 11 ماه نخست امسال 165.3 درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، کره جنوبی، پنجمین واردکننده نفت خام در جهان در ماه نوامبر 1.56 میلیون تن یا روزانه 382 هزار و 357 بشکه نفت از آمریکا خریده است که این رقم 80.4 درصد از 867 هزار و 687 تن مدت مشابه پارسال بیشتر است اما از 1.8 میلیون تن در ماه اکتبر 12.9 درصد کمتر است.

امریکا در ماه نوامبر چهارمین تامین‌کننده نفت کره جنوبی پس از عربستان، کویت و عراق بوده است.

اما لی، تحلیلگر ارشد نفت گفت افزایش هزینه کرایه حمل نفت در ماه اکتبر که بر بارگیری کشتی‌ها در ماه نوامبر تاثیر گذاشته است، بر تحویل محموله‌ها در ماه ژانویه و فوریه نیز تاثیر می‌گذارد.

به دنبال تحریم‌های آمریکا علیه شرکت کشتیرانی کاسکو به اتهام حمل محموله‌های نفتی ایران، نرخ کرایه حمل در ماه اکتبر در بحبوحه کمبود نفتکش افزایش یافت.

بر اساس آمار گمرک کره جنوبی، سئول  ماهانه در سال جاری میلادی بیش از یک میلیون تن نفت خام آمریکا را خریداری کرده است که بالاترین میزان در ماه جولای برابر با 1.91 میلیون تن بوده است.

قبلا کره جنوبی، یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت خام ایران بود که در ماه نوامبر هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است. صادرات نفت ایران به کره از ماه می و پایان یافتن معافیت‌های تحریمی آمریکا علیه صادرات نفت ایران همچنان صفر مانده است.

در بازه ژانویه تا نوامبر 2019، مجموع واردات نفت کره جنوبی از ایران  45.9 درصد کاهش یافته و به 3.87 میلیون تن یا 93 هزار و 356 بشکه در روز رسیده است که این رقم در مدت مشابه پارسال 7.15 میلیون تن بود.

بر اساس این گزارش، در مجموع واردات نفت کره جنوبی در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه پارسال 2.1 درصد افت کرده و به 3.04 میلیون بشکه در روز رسیده است.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی