۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۱۱۹۲۰۷

رمزساز ایران زمین، گامی در جهت ارائه خدمات بهتر به مشتریان

بانک ایران زمین در راستای افزایش امنیت تراکنش‌ها، واکسینه کردن حساب مشتریان در مقابل فیشینگ و همچنین خرید مطمئن اینترنتی اپلیکشین رمزساز بانک ایران زمین را به صورت آنلاین و آفلاین در اختیار متشریان این بانک قرار داده است.
رمزساز ایران زمین، گامی در جهت ارائه خدمات بهتر به مشتریان
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  افزایش کلاهبرداری اینترنتی از حساب‌های بانکی در کشور موجب ضرر و زیان قابل توجه و تاملی برای مشتریان سیستم بانک شده به صورتی که پلیس فتا اعلام کرده که در سال ۹۷، ۲۰ تا ۲۵ هزار پرونده برداشت غیرمجاز که بخش مهمی از آن‌ها به خاطر ناآگاهی مردمی بوده تشکیل‌شده است.
بر اساس آنچه پلیس فتا اعلام کرده فیشینگ عامل شکل‌گیری یک‌ سوم جرائم سایبری در کشور است. به همین خاطر استفاده از رمز دوم یکبار مصرف به‌جای رمز ثابت در دستور کار قرارگرفته است؛ به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود با جایگزین شده رمز یکبارمصرف از سوی تمامی بانک‌ها می‌توان میزان قربانیان فیشینگ را به‌طورجدی کاهش داد.
به خاطر همین مقررشده است که از خردادماه ۹۸ رمز دوم ثابت حذف شود و رمز دوم یکبارمصرف فعال شود. پلیس فتا پیش‌بینی کرده با رمز یکبارمصرف میزان جرائم این حوزه از ۳۵ درصد به ۵ درصد کاهش پیدا کند. رمز یکبارمصرف اما چرا باید به‌صورت جدی از سوی بانک‌ها پیگیری شود؟
 با وجود مشکلات متعدد در حوزه راه اندازی رمز دوم پویا در نظام بانکی بانک مرکزی به کرات از طریق رسانه ها اعلام کرده است که با قدم گذاشتن به ماه دی امسال دیگر رمز‌های دوم ایستا فعال نبوده و مردم برای خرید اینترنتی باید از رمز دوم پویا استفاده کنند.
در همین راستا، بانک ایران زمین در راستای افزایش امنیت تراکنش‌ها، واکسینه کردن حساب مشتریان در مقابل فیشینگ و همچنین خرید مطمئن اینترنتی اپلیکشین رمزساز بانک ایران زمین را به صورت آنلاین و آفلاین در اختیار متشریان این بانک قرار داده است.
مشتریان بانک ایران زمین می توانند برای فعال سازی رمز پویای حساب خود به شعبه های این بانک در سراسر کشور و یا در صورت فعال بودن اینترنت بانک خود، به صورت غیرحضور رمز پویای خود را فعال کنند.
از آنجایی که این بانک به دنبال تحقق بانکداری دیجیتال و ارائه خداماتی نوین و مطابق با استانداردهای روز دنیا است، از تمام امکانات و تکنولوژی‌های روز دنیا برای حفظ امنیت حساب‌ها و تراکنش‌ها استفاده می شود که یکی از این راه ها، استفاده از رمز دوم یکبارمصرف به‌ جای رمز ثابت است که با دستور بانک مرکزی، در دستور کار قرار بانک قرارگرفته است. به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود با جایگزین شدن رمز یکبارمصرف از سوی تمامی بانک‌ها، می‌توان تعداد زیادی از این موارد را کاهش دهد.
نرم‌افزار رمز ساز ایران زمین، یک برنامه تولید رمز جهت افزایش ضریب امنیتی عملیات مالی و غیرمالی در سامانه اینترنت بانک و نیز تراکنش‌های کارتی بانک ایران‌زمین است که قابل‌استفاده بر روی گوشی‌های همراه با سیستم‌عامل اندروید و IOS است.
 

منبع: صدای بانک 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی