۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۱۱۹۳۴۹

رشد شاخص بورس در نخستین روز هفته

شاخص کل در بازار بورس امروز (‌شنبه) ۶ هزار و ۵۴۳ واحد افزایش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۶۷ هزار و ۶۳۱ واحد رسید.
رشد شاخص بورس در نخستین روز هفته
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۷۶۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۷۱۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲ هزار و ۸۶۷ واحد افزایش به ۱۱۷ هزار و ۱۶۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۹۱۵ واحد رشد به ۷۸ هزار و ۲۴۸ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۹ هزار و ۱۵۵ واحد افزایش به رقم ۴۳۶ هزار و ۷۰۲ واحد رسید، شاخص بازار اول پنج هزار و ۱۷۱ واحد و شاخص بازار دوم ۱۱ هزار و ۴۳۵ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گروه مپنا (سهامی عام)(رمپنا) با ۳۸۲ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۳۲۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۹۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۷۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۷۱ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲۴۶ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۴۳ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۵۶ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۴۸ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۳۳ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۲۰ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، بانک اقتصاد نوین،‌ معدنی و صنعتی چادرملو و ماشین سازی اراک در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۷۹ میلیون و ۴۶۷ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۷۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۱۱ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۷۷۴  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۴ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، بیمه کوثر (کوثر)، صنایع ماشین های اداری مادیرا (مادیرا) و پالایش نفت شیراز (شراز) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل توزیع داروپخش (دتوزیع)، پاکدیس (غدیس)، پخش هجرت (هجرت) و بیمه دی (ودی) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای