۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۱۱۹۳۵۳

زمان بهره برداری از بزرگ‌ترین پالایشگاه گازی خاورمیانه

مدیر‌عامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس گفت: ابر‌پروژه پالایشگاه بیدبلند تاکنون پیشرفت ۹۹درصد‌ی داشته و پیش‌بینی می‌شود در اسفند ۹۸ افتتاح شود.
زمان بهره برداری از بزرگ‌ترین پالایشگاه گازی خاورمیانه
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با هدف افزایش درآمد مالی و ارتقا سطح علمی، فنی، اقتصادی و اجتماعی، افزایش گاز شیرین تولید شده، کم شدن میزان مصرف فرآورده های نفتی و جایگزینی آن با گاز‌های طبیعی، تولید پروپان و بوتان و میعانات گازی، صادرات محصولات جانبی، تامین گاز شهری، تامین اتان مورد نیاز واحد های پتروشیمی و ایجاد اشتغال در منطقه در زمینی به مساحت 244 هکتار پالایشگاه و 60 هکتار تأسیسات ذخیره‌سازی ماهشهر با تامین سرمایه از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان سهامد ار اصلی و صندوق توسعه ملی و از طریق سندیکای بانک های سپه، ملت، تجارت، صنعت و معدن با عاملیت بانک سپه در دست احداث است.

محمود امین نژاد اظهار داشت: ابرپروژه پالایشگاه بیدبلند با سرمایه‌گذاری 3.5 میلیارد دلاری بعد از مدتی وقفه در اسفند ماه 1395 مجددا آغاز و بدون وفقه تاکنون پیشرفت 99‌ درصدی داشته و پیش بینی می‌شود در اسفند 98 یا اوایل سال آینده افتتاح شود.
 
وی در مورد جذب نیرو و پیمانکاران ارکان ثالث افزود: تعمیرات و نگهداری یکی از پیمانکاران ارکان ثالث است که شرکت مپنا در آن برنده شد و شرایط جذب نیرو به 3 آیتم اعم از افراد قبول شده 2.5 برابر ظرفیت هستند که با توجه به محدویت ظرفیت استخدام ما فراخوان نشدند که در رشته‌های برق و مکانیک جذب و کاملا بهبهانی هستند.

مدیر عامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس بیان کرد: با پیگیری نماینده مردم بهبهان و همچنین استاندار خوزستان دو پروژه عظیم جمع‌آورهای گازهای فیلر شرق کارون و همچنین احداث صنایع پایین دستی با پشتیبانی صندوق توسعه ملی و بخشی از آن توسط هلدینگ خلیج فارس به زودی می‌شود.

وی گفت: یکی از  آلودگی‌های پالایشگاه پساب های آن است ، در پروژه پالایشگاه بیدبلند با تعبیه حوضچه های تبخیر  یک قطره آب صعنتی بیرون نمی‌رود.

مدیر عامل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس عنوان کرد: یک هزار کیلومتر خط لوله برای پالایشگاه انجام شده ‌و با انجام این پروژه کل خوراک منطقه ماهشهر برطرف خواهد شد و همچنین جهت صادرات به اسکله ماهشهر خواهد رفت.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی