۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۱۱۹۴۴۶
مدیرعامل شرکت مخازن صادراتی مکران :

تلاش برای جذب بالغ بر 50 میلیون یورو در بندر شهید بهشتی چابهار

شیخی گفت: یکی از زیرساخت های مهم برای مجتمع های پتروشیمی مستقر در پارک پتروشیمی مکران، احداث خط انتقال محصولات به بندر جهت ذخیره سازی و صادرات است که شرکت انبارها و پایانه‌های مکران به همین منظور توسط پتروشیمی مکران ایجاد گردیده است.
تلاش برای جذب بالغ بر 50 میلیون یورو در بندر شهید بهشتی چابهار
    به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  مدیرعامل شرکت انبارها و پایانه های توسعه نگین مکران گفت احداث خط انتقال محصول تولیدی شهرک پتروشیمی مکران به بندر شهید بهشتی چابهار و ساخت مخازن ذخیره سازی در بندر فرصتی جدید برای سرمایه گذاری در این طرح ملی است.

حجت اله شیخی با اشاره به ماموریت پتروشیمی مکران در ایجاد زیرساختها و بستر توسعه سومین قطب پتروشیمی کشور در چابهار گفت: یکی از زیرساخت های مهم برای مجتمع های پتروشیمی مستقر در پارک پتروشیمی مکران، احداث خط انتقال محصولات به بندر جهت ذخیره سازی و صادرات است که شرکت انبارها و پایانه‌های مکران به همین منظور توسط پتروشیمی مکران ایجاد گردیده است.

وی استفاده از دانش روز جهانی را از ویژگی‌های مطالعات انجام شده در این طرح برشمرد و گفت امروزه در پارک‌های پتروشیمیایی که یک محصول مشابه در چندین مجتمع تولید می‌شود، جهت استفاده بهینه از سرمایه، مخازن مشترک جهت ذخیره‌سازی محصول استفاده می‌شود. لذا در این طرح، مخازن میانی (بافرتانک) برای جمع‌آوری محصولات مجتمع‌ها، یکسان سازی کیفیت و رگولاتوری در محل پارک پتروشیمی ساخته می‌شود و سپس محصولات از طریق پمپاژ به درون خط انتقال محصول از پارک به مخازن ذخیره‌سازی در بندر منتقل و با پمپاژ به درون کشتی‌های مایع‌بر، عملا از حمل جاده‌ای بی‌نیاز شده و علاوه بر ارتقای ایمنی انتقال، هزینه‌ها تا حدود زیادی کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت انبارها و پایانه‌های مکران ظرفیت جذب سرمایه‌ در ایجاد زیرساخت‌های فوق برای پارک پتروشیمی مکران را بالغ بر 50 میلیون یورو دانست و گفت از طریق فراخوان داخلی و بین‌المللی فرصت‌های جذاب این سرمایه‌گذاری که دوره بازگشت 5 ساله دارد را به اطلاع سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی رسانده‌ایم.

گفتنی است اسکله (بندر) شهید بهشتی در چابهار و کرانه دریای عمان و اقیانوس هند واقع شده است و از اهمیت بازرگانی و راهبردی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. بعلاوه به عقیده کارشناسان، با مستثنی شدن این بندر از تحریم‌های ظالمانه آمریکا و نیز تصویب کلیات الحاق این بندر استراتژیک به منطقه آزاد چابهار، افق‌‌های روشنی در انتظار این بندر می‌باشد که علاوه بر ایفای نقش در اقتصاد ملی، در اقتصاد منطقه نیز نقش بی بدیلی بازی خواهد نمود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی