۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۱۱۹۴۹۷

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۰/۱۴

 قیمت نفت برنت در معاملات روز جمعه 2.35 دلار افزایش یافت و به 68 دلار و 60 سنت در پایان معاملات هفته رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۰/۱۴
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  در پی به شهادت رسیدن سردار سلیمانی، فرمانده نظامی ارشد ایران در عراق توسط آمریکا، قیمت نفت شاهد بیشترین افزایش طی سه ماه گذشته بود که دلیل آن ترس از افزایش درگیری ها در منطقه و مختل شدن عرضه نفت است.

 قیمت نفت برنت در معاملات روز جمعه 2.35 دلار افزایش یافت و به 68 دلار و 60 سنت در پایان معاملات هفته رسید. قیمت نفت آمریکا نیز 1.87 دلار افزایش پیدا کرد و به 63 دلار و 5 سنت در هر بشکه رسید. 

 درگیری ها بین آمریکا و ایران طی سال گذشته پس از وضع دوباره تحریم‌ها علیه تهران افزایش یافته است.

 شهادت سردار سلیمانی درگیری ها را دوباره به اوج رساند و نگرانی در مورد مختل شدن عرضه نفت خام افزایش یافت ولی  تاثیر افزایش خطرات ژئوپلیتیکی بر قیمت نفت هنوز مشخص نیست.

اندی لیپو، رئیس شرکت لیپو اویل گفت:« بازار در حال ارزیابی احتمال اختلال در عرضه نفت است. صادرات نفت ایران همین حالا هم در پایین ترین حد قرار دارد .بنابراین این کشور از نظر صادرات نفت خام چیزی برای از دست دادن ندارد».

 سفارت آمریکا در بغداد در روز جمعه از تمام شهروندانش خواست فورا عراق را ترک کنند. آمریکایی هایی هم که در شرکت های نفت خارجی در بصره عراق کار می کردند ، آماده خروج از این کشور شده اند.

 وزیر نفت عراق در بیانیه ای اعلام کرد تمام میادین نفتی این کشور فعالیت معمول خود را دارند و تولید و صادرات تحت تاثیر قرار نگرفته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی