۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۱۱۹۶۶۴

آتش‌سوزی استرالیا در حال نابودی حیات وحش

تصاویر جدید ماهواره ای آژانس فضایی آمریکا "ناسا" و آژانس فضایی اروپا حاکی از تأثیرمرگبار آتش‌سوزی جنگل های استرالیا بر مردم و حیات وحش این منطقه از جهان است.
آتش‌سوزی استرالیا در حال نابودی حیات وحش
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  در این گزارش ها برآورد شده در سراسرقاره استرالیا دراثر آتش سوزی های متعدد سال ۲۰۱۹ میلادی که تاکنون ادامه یافته ۲۵ نفر انسان و یک میلیارد از حیات وحش منطقه ازبین رفته اند.

این تصاویر که روز شنبه در اکثر رسانه های جهان انعکاس یافته حاکی است :  این تصاویر ارسالی از ماهواره ترا Terra ناسا، نشان می دهد یک سوم جزیره کانگورو که در جنوب غربی آدلاید  استرالیا قرار دارد  و دارای بسیاری از گونه های محافظت شده می باشد، در معرض یک آتش سوزی ویرانگر در این قاره اقیانوسی قرار گرفته است .



دانشمندان ناسا اعلام کردند: این تصاویر به وضوح نشان می دهد که، مناطق دارای معادن زغال سنگ دراین منطقه نیز کاملا سوخته  و خاکستر ناشی از آتش سوزی بسیار وسیع دراین منطقه رسوب شده و منجر به حذف یا تغییر پوشش گیاهی در سطح گسترده شده است.

طبق این گزارش متخصصان محیط زیست،  جزیره کانگورو، به ویژه پارک ملی فلیندرز چیس Flinders Chase  دراین منطقه  به عنوان زیستگاه مهم پنگوئن ها، کوالاها و کولونی زنبورهای لگوریایی، "که تنها جمعیت خالص و بدون بیماری در جهان از این نوع زنبورها هستند"، می باشد که همه آنها از آتش سوزی گسترده خسارات زیادی دیده اند.

بوم شناسان منطقه اعلام کردند  دراثر این آتش سوزی تاکنون نیمی از جمعیت ۵۰ هزارتایی کوالاهای این منطقه جان باخته اند.

ناسا در گزارش خود تاکید کرده است: ناوگان ماهواره های ناسا قادر به رصد  میزان خسارات و مناطق مستقر در آتش سوزی است و درحال حاضر نیز بسیاری از نقاط این منطقه  همچنان در حال سوختن هستند و آتش نشانان تلاش بزرگی برای مقابله با این بلای طبیعی به کار گرفته اند.



دراین گزارش براورد شده است که تاکنون ۲۵ نفر انسان و بیش از یک میلیارد از جمعیت حیوانی در سراسر قاره استرالیا دراثر این آتش سوزی مهیب و وسیع که از اوایل سپتامبر سال گذشته میلادی شروع و تاکنون ادامه یافته قربانی شدند.



 جنوب استرالیا نیز همانند سایر مناطق این کشورها از هفته‌ها پیش با افزایش دمای هوا مواجه شده است.

در این ایالت نیز همانند ایالت مجاور آن "نیو ساوت ولز" خشکی و گرما موجب آتش سوزی علفزارها شده است. منطقه APY مکانی دورافتاده در جنوب استرالیا است که تنها در حدود ۲ هزار ۳۰۰ نفر سکنه دارد.

دفتر هواشناسی استرالیا  سال ۲۰۱۹  را  به عنوان گرمترین سال این کشور به ثبت رسانده و کارشناسان این دفتر آتش سوزی ها درجنگل های استرالیا ناشی از روند گرم شدن کره زمین دانسته است.


  
منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی