کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه سعودی‌ها برای عرضه بیشتر سهام آرامکو

22 دی 1398 ساعت 14:30

مقامات سعودی قصد دارند تا با استفاده از گزینه "گرین‌شو" 450 میلیون سهم بیشتر از سهام آرامکو را عرضه کرده و حجم عرضه اولیه سهام این شرکت را به 29.4 میلیارد دلار برسانند.


    به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  شرکت آرامکوی عربستان قصد دارد برای بازارگرمی و نشان دادن تقاضای بالا برای سهام شرکت آرامکو، 450 میلیون سهم دیگر از این شرکت نفت دولتی عربستان را در بورس عرضه کند.

این اقدام که به عنوان گزینه "گرین‌شو" یا کفش سبز در بورس و در زمان عرضه اولیه امکان انجام آن فراهم شده است به مقامات شرکت عرضه شده این امکان را می دهد تا با اعلام اینکه تقاضا برای سهم مذکور همچنان بالاست درصد بیشتری از سهام شرکت را در عرضه اولیه ارائه دهند.

قرار بود شرکت آرامکو پس از انجام عرضه اولیه تا یک سال هیچ سهم بیشتری به بازار عرضه نکند.

سعودی‌ها در حالی بر مبنای بالا بودن تقاضا برای سهام آرامکو می‌خواهند درصد بیشتری از آن را عرضه کنند که بررسی‌ها نشان می‌دهد طی هفته‌های گذشته ارزش سهام ارامکو بیش از 10 درصد کاهش داشته است.

شرکت آرامکو اعلام کرده است که در زمان عرضه اولیه این گزینه "گرین‌شو" به خریداران اعلام شده و زمینه عرضه مضاعف سهام ارامکو فراهم شده است.

سهام آرامکو حدود 4 روز پیش به کمترین میزان خود از زمان عرضه اولیه رسید و از بیشینه آن 12 درصد سقوط داشت که دلیل آن افزایش تنش بین ایران و آمریکا به دلیل ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط ارتش تروریستی آمریکا بود.

منبع: فارس 
 


کد مطلب: 119699

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/119699/برنامه-سعودی-ها-عرضه-بیشتر-سهام-آرامکو

نفت ما
  https://www.naftema.com