کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعویق عملیات حفاری نفت و گاز در سواحل لبنان

25 دی 1398 ساعت 10:39

عملیات اکتشاف و حفاری نفت و گاز در سواحل لبنان در دریای مدیترانه که قرار بود آخر ماه جاری میلادی انجام شود، سه ماه به تعویق افتاد.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  تلویزیون «ال بی سی» لبنان امروز (چهارشنبه ) به نقل از «ندا البستانی» وزیر نیرو و انرژی در دولت موقت (دولت پیشبرد امور) این کشور اعلام کرد: اکتشاف و حفاری نفت و گاز در آب‌های ساحلی لبنان (حوزه‌های ۱، ۲ ، ۵ ،۸ ،۱۰ ) از سی و یکم ژانویه به سی ام آوریل ۲۰۲۰ میلادی موکول شد.

البستانی دلیل این اقدام را ایجاد فرصت و زمان برای پذیرش درخواست مشارکت دیگر شرکت های خارجی در عملیات اکتشاف نفت و گاز در لبنان عنوان کرد.  

وی در مورد آغاز عملیات اکتشاف نفت و گاز در حوزه ۴ در سواحل لبنان نیز گفت: منتظر ورود کشتی « Tungsten Explorer » وابسته به شرکت « Vantage Drilling » از شرکت های تابعه «توتال» فرانسه هستیم و این کشتی پس از پایان قرارداد خود با مصر به لبنان عزیمت می کند و آمادگی لازم برای استقبال از آن انجام شده است.

مناطقی از دریای مدیترانه که جزو آب های سرزمینی لبنان و دربرگیرنده منابع نفت و گاز است، به ۱۰ بلوک یا حوزه تقسیم شده است.

۶ حوزه از آنها برای کشف، استخراج و بهره برداری در قالب مزایده به شرکت های اروپایی ارایه شده که شرکت توتال فرانسه، «ای ان آی » ایتالیا و «نوواتک» روسیه برنده مناقسه آن شده اند.

وزارت نیروی لبنان، حجم گاز طبیعی در این کشور را ۳۰ تریلیون متر مکعب برآورد کرده که ارزش کنونی آن ۱۶۴ میلیارد دلار تخمین زده می شود و حجم برآورده شده نفت نیز ۶۶۰ میلیون بشکه بوده که ارزش کنونی و تقریبی آن ۹۰ میلیارد دلار است .

منبع: ایرنا 


کد مطلب: 119779

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/119779/تعویق-عملیات-حفاری-نفت-گاز-سواحل-لبنان

نفت ما
  https://www.naftema.com