کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۰/۲۷

27 دی 1398 ساعت 9:54

قیمت هر بشکه نفت برنت پس از افزایش نزدیک به یک درصدی در روز پنجشنبه، امروز با کاهش 2 سنتی به 64 دلار و 60 سنت رسید.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  در حالی که آمارهای جدید نشان می دهد که رشد اقتصادی چین در سال گذشته میلادی به پایین ترین رقم در 29 سال گذشته رسیده است، به رغم امضای توافق تجاری میان آمریکا و چین قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از افزایش نزدیک به یک درصدی در روز پنجشنبه، امروز با کاهش 2 سنتی به 64 دلار و 60 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز که دیروز بیش از یک درصد افزایش یافته بود، امروز 2 سنت افت داشت و به 58 دلار و 50 سنت رسید.

امضای فاز نخست توافق تجاری میان آمریکا و چین به تقویت چشم انداز تجارت جهانی کمک کرده و موجب شد تا قیمت نفت در معاملات دیروز رشد خوبی را تجربه کند. پس از موافقت سنا با تغییرات اعمال شده در موافقتنامه تجارت آزاد آمریکا، مکزیک و کانادا این چشم انداز مثبت باز هم تقویت شد. اما انتشار آمارهای نه چندان مثبت از اقتصاد آمریکا در صبح امروز موجب شد تا روند افزایشی قیمت نفت متوقف شود.

بر اساس آمارهای دفتر ملی آمار دولت چین، رشد اقتصادی این کشور در سال گذشته میلادی به پایین ترین رقم خود در طی 29 سال گذشته رسیده است. بر این اساس رشد تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه پایانی سال 2019 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد بوده که تغییری نسبت به سه ماهه قبل از آن نشان نمی دهد، اما همچنان پایین ترین رقم در طی حدود 3 دهه گذشته است.

ادوارد مویا، تحلیلگر موسسه اوآندا گفت: «تحول عمده بعدی در بازار نفت باید در نتیجه بهبود چشم انداز اقتصاد جهانی حاصل شود که احتمالا نیازمند اقدامات محرک اقتصادی بیشتر از جانب اروپاست.»

دیگر عامل افت قیمت نفت پیش بینی جدید آژانس بین المللی انرژی است که گفته حتی اگر اعضای گروه اوپک پلاس به طور کامل به تعهدات خود در زمینه کاهش تولید پایبند باشند، عرضه نفت این کشورها از میزان تقاضا پیشی خواهد گرفت.


کد مطلب: 119806

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/119806/قیمت-جهانی-نفت-امروز-۹۸-۱۰-۲۷

نفت ما
  https://www.naftema.com