۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۱۱۹۸۷۱

عقب نشینی شاخص بورس در آخرین روز دی

شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) ۸۸۶ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۴۰۹ هزار و ۸۰۷ واحد رسید.
عقب نشینی شاخص بورس در آخرین روز دی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۲۶۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۳۰۳ واحد افزایش به ۱۲۸ هزار و ۹۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۸۶۹ واحد رشد به ۸۵ هزار و ۴۷۱ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۹۵۲ واحد افزایش به رقم ۴۸۶ هزار و ۳۱۴ واحد رسید، شاخص بازار اول ۹۳۱ واحد و شاخص بازار دوم ۵۱۷ واحد کاهش داشتند.

علاوه براین در بین تمامی نمادها، نماد بانک ملت (وبملت) با ۳۵۱ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۲۷۷ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۷۵ واحد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۱۷۱ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۳۳ واحد و سایپا (خساپا) با ۸۹ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

 نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۴۲۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۳۹۶ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۳۱۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۲۱ واحد و مخابرات ایران (اخابر) با ۲۲۱ واحد هم بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو و بانک پارسیان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۲۴ هزار برگه سهم به ارزش بیش از سه هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز بیش از چهار واحد رشد داشت و بر روی کانال پنج هزار ۳۰۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۷۱۷ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۱۸ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، بیمه کوثر (کوثر) و فرابورس ایران (فرابورس) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین  نماد پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی