۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۱۱۹۹۰۲

آتش‌سوزی در خط لوله‌های نفت عراق

همزمان با تشدید ناآرامی‌های عراق، امروز یکی از خطوط لوله‌های نفت در شمال استان «ذی‌قار» دچار حریق شد که تحقیقات درباره دلیل آن، آغاز شده است.
آتش‌سوزی در خط لوله‌های نفت عراق
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  یک منبع آگاه در استان «ذی قار»، امروز (سه شنبه - 21 ژانویه)، از آتش‌سوزی در خط لوله‌های نفتی در شمال این استان خبر داد.
  
پایگاه خبری «الغد» عراق با انتشار این خبر به نقل از این منبع نوشت:  تیم آتش‌نشانی در ذی‌قار، آتش‌سوزی در خط لوله‌های نفتی واقع در شهرستان «شطره» واقع شمال این استان را مهار کردند و تا به این لحظه، دلیل این آتش‌سوزی که دود زیادی از آن بلند شد، مشخص نیست و تحقیقات برای مشخص شدن عامل این آتش‌سوزی ادامه دارد.

در پی تشدید اقدامات خرابکارانه در جریان اعتراض‌های خیابانی عراقی که از اول اکتبر، ابتدا به طور مسالمت‌آمیز آغاز شد و بتدریج طبق یک برنامه سازماندهی شده همسو با منافع آمریکا در برخی موارد به خشونت و هرج و مرج کشیده شد، فرضیه خرابکاری در این خطوط نفتی بسیار محتمل است. 

بیش از سه ماه از تظاهرات‌های مردم عراق در اعتراض به فساد سیاسی و اجتماعی، سهم‌خواهی‌های حزبی، بیکاری، فقر، نقصان و ناکارآمدی دولت‌های متوالی در بخش خدمات‌رسانی می‌گذرد و در این مدت، گزارش‌های متعددی از خرابکاری افراد نفوذی در صفوف تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز و به خشونت کشاندن این اعتراض‌ها ثبت شده است.

کارشناسان معتقدند علاوه بر رسانه‌های معاند عراق که با دامن‌زدن به اغتشاشات  و خبرسازی و پخش برنامه‌ها و گفت‌وگوهای جهت‌دار تلاش دارند تا مسیر مطالبات مردم عراق را منحرف کنند، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی و ایادی آمریکایی - صهیونیستی با تحریک معترضان، اعتراضات جاری را به خشونت می‌کشانند. اعتراضاتی که قرار بود به دنبال اصلاح در کشور باشد، در بیشتر موارد محوریت تخریب گروه‌های سیاسی شیعی حاکم در عراق را به خود گرفت و حتی استعفای دولت «عادل عبدالمهدی» نتوانست شعله آن را خاموش کند.

در آستانه تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی در عراق که قرار است جمعه آینده برگزار شود، تشدید اقدامات خرابکارانه، کاملا به نفع آمریکا و همپیمانان داخلی آن در عراق است.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی