۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۱۱۹۹۰۳

آمریکا خواستار ازسرگیری فوری صادرات نفت از لیبی شد

سفارت آمریکا در طرابلس خواستار ازسرگیری فوری صادرات نفت از لیبی و فعالیت سازمان ملی نفت این کشور شد.
آمریکا خواستار ازسرگیری فوری صادرات نفت از لیبی شد
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، سفارت آمریکا در طرابلس، بر ضرورت ازسرگیری فوری فعالیت سازمان ملی نفت در لیبی و صادرات مجدد نفت از بنادر شرقی و مرکزی این کشور تاکید کرد.

۱۹ ژانویه (دو روز پیش)، با پایان یافتن کنفرانس برلین ، مشارکت‌کنندگان در این کنفرانس (آمریکا، روسیه، فرانسه، بریتانیا، چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا، مصر، امارات، الجزایر، کنگو و چهار سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای شامل سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب) تصمیماتی برای حل بحران لیبی اتخاذ کردند که یکی از این تصمیمات مربوط به مسئله نفت بود.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس با اشاره به اهمیت یکپارچگی نهادهای لیبی، بویژه بانک مرکزی و سازمان ملی نفت این کشور خواستار تضمین امنیت تاسیسات نفتی لیبی شدند و با هرگونه تلاش برای سوء استفاده غیرقانونی از منابع انرژی در این کشور  مخالفت کردند.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که در نتیجه کنفرانس برلین، تاسیسات نفتی لیبی مجددا بازگشایی شود.

وی تاکید کرد که تاسیسات نفتی لیبی که از سوی نیروهای خلیفه حفتر مسدود شده‌اند با کاهش تنشها بعد از این کنفرانس بین المللی دوباره بازگشایی شوند و جریان صادرات نفت دوباره برقرار شود.

 از روز شنبه گذشته، به دستور ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر، صادرات نفت از بنادر شرقی و مرکزی این کشور  متوقف شده که به خسارت ۷۰۰ هزار بشکه در روز برای این کشور منجر می‌شود. ارتش ملی لیبی کنترل بخش‌های شرقی و مرکزی این کشور را به عهده دارد. در پی این امر، شرکت نفت لیبی،  وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی