۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۱۱۹۹۵۰

تولید نفت ​​​​​​​برزیل رکورد زد

طبق گزارش آژانس ملی نفت برزیل، این کشور در سال گذشته میلادی بیش از یک میلیارد بشکه در روز نفت تولید کرد.این اولین باری بود که برزیل مرز یک میلیارد بشکه را می شکست.
تولید نفت ​​​​​​​برزیل رکورد زد
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، میانگین روزانه تولید نفت این کشور 3.106 میلیون بشکه در روز بود که 7.78 درصد نسبت به 2018 رشد داشت.

 طبق گزارش آژانس ملی نفت برزیل، تولید نفت خام این کشور در نوامبر 2019 برای اولین بار به اوج سه میلیون بشکه در روز رسید و کل تولید نفت و گاز برزیل را به 3.95 میلیون بشکه در روز معادل های نفتی رساند که این رقم هم رکورد شکن بود.

  تولید بالای برزیل نتیجه ادامه افزایش تولید در هشت تاسیسات شناور جدید تولید، ذخیره و بارگیری است که 100 هزار بشکه در روز در ماه‌های اکتبر و نوامبر به تولید این کشور اضافه کرده است.

 منطقه «پری سالت» برزیل در مرکز توجه صنعت نفت این کشور قرار دارد. این منطقه احتمالا 15 میلیون بشکه نفت خام دارد که کل ذخایر برزیل را به 30 میلیارد بشکه می رساند و آن را تبدیل به پنجمین تولیدکننده بزرگ جهان می کند.

در این بین، گزارشهایی رسیده مبنی بر این که برزیل به زودی به اوپک می‌پیوندد و مذاکرات آن در جولای سال جاری میلادی آغاز می‌شود. رئیس جمهور برزیل، ژائیر بولسونارو در اکتبر سال گذشته اعلام کرد عربستان از برزیل برای پیوستن به اوپک دعوت کرده ولی صنعت نفت این کشور تمایلی نشان نداده است.

 اگر برزیل عضو اوپک شود باید در بحبوحه افزایش تولید، از قراردادهای کاهش تولید این گروه پیروی کند ولی شرکت نفت و گاز پتروبراس قصد دارد تولید خود را بیش از این افزایش دهد و این دقیقاً همان دلیلی است که اوپک می خواهد برزیل هم عضو آن باشد: طبق  پیش‌بینی‌های این گروه، برزیل دومین تولیدکننده بزرگی است که پس از آمریکا در سال جاری میلادی تولید غیر اوپک را افزایش می دهد.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی