۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۱۲۰۱۶۲

کاهش ۶۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه پالایشگاه چینی

شرکت سینوپک چینی در پی شیوع ویروس کرونا تولید خود را حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز معادل ۱۲ درصد کاهش می دهد.
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، شرکت سینوپک چین، بزرگترین پالایشگاه آسیا، تولید خود را در ماه جاری میلادی حدود 12 درصد کاهش می‌دهد که بیشترین حد کاهش طی یک دهه گذشته است. شیوع ویروس کرونا به تقاضا و توزیع سوخت آسیب رسانده است.

 این پالایشگاه دولتی تولید خود را حدود 600 هزار بشکه در روز معادل 12 درصد میانگین تولید روزانه آن که در سال گذشته پنج میلیون بشکه در روز بود، کاهش می دهد.

 به علاوه پالایشگاه های مستقل در شرق استان شاندونگ چین که به آنها تیپات می‌گویند و روی هم یک پنجم واردات نفت چین را برعهده دارند، فعالیت خود را 30 تا 50 درصد پایین آورده و به کمتر از نصف ظرفیت خود رسانده اند. این سطح پایین فعالیت از 2015 تا حالا سابقه نداشته است.

ییک تی، مدیرعامل شرکت SIA انرژی چین گفت:« به خاطر پیش بینی ضربه خوردن تقاضا، فعالیت سینوپک کاهش یافته است تا از قیمت داخلی سوخت حمایت کند».

 کاهش تولید پالایشگاه سینوپک به همراه پالایشگاه های مستقل چین  باعث می شود تولید کنندگان اوپک به فکر تمدید قرارداد کاهش تولید یا شدیدتر کردن میزان این کاهش بیفتند.
 
 سینوپک جمعه گذشته از پالایشگاه‌ها خواست تولید خود را کاهش دهند و به هر کدام با توجه به تقاضای سوخت در آن منطقه، سهمیه های مشخصی داد.

 سینوپک از نزدیک شرایط متغیر بازار را کنترل می کند و برای اطمینان از عرضه کافی سوخت آماده است.

 به گفته منابع، کاهش تولید پالایشگاه های چین در ماه فوریه به حدود 2.5 میلیون تن معادل حدود 600 هزار بشکه در روز می رسد. ولی این پالایشگاه‌ها باید برای پاسخ سریع در صورت عوض شدن شرایط بازار آماده باشند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی