۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۱۲۰۱۸۳

خسارت به لیبی به دلیل بستن تأسیسات نفتی

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد به دلیل بسته شدن تأسیسات نفتی این کشور طی درگیری‌ها حدود ۹۳۱ میلیون دلار خسارت دیده است.
خسارت به لیبی به دلیل بستن تأسیسات نفتی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، شرکت ملی نفت لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: تولید نفت خام در این کشور به ۱۸۷ هزار بشکه در روز رسیده است. شاهد کمبود شدید سوخت در نیروگاه‌ها در طرابلس و مناطق مجاور و همچنین مناطق جنوبی هستیم اما در منطقه مرکزی سوخت به اندازه کافی وجود دارد. به دلیل بسته شدن تأسیسات نفتی این کشور طی درگیری‌ها حدود ۹۳۱ میلیون دلار خسارت دیده است.
این شرکت خواهان لغو محاصره بنادر برای صادرات نفت شد و هشدار داد که ذخیره گازوئیل در برخی مناطق تنها برای چند روز دیگر کافی است.
۱۸ دسامبر گذشته فعالیت نیروگاه‌های پمپاژ و صادرات نفت در منطقه هلال نفتی لیبی که تحت سیطره ارتش "ملی" این کشور به رهبری خلیفه حفتر است متوقف شد و روز بعد بزرگترین میادین نفتی لیبی یعنی الشراره و الفیل که روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت از آنجا استخراج می‌شد بسته شدند. بعد از آن عملا تولید نفت در لیبی متوقف شد.
احمد المسماری، سخنگوی ارتش ملی لیبی اعلام کرده بود این ارتش هیچ ارتباطی با بستن تأسیسات نفتی ندارد.
لیبی از زمان سقوط نظام معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در آشوب و بحران به سر می‌برد و اخیرا نیروهای حفتر عملیاتی را علیه دولت توافق ملی لیبی در طرابلس آغاز کردند که موجب درگیری‌های شدید میان دو طرف شده است. ترکیه نیز برای حمایت از نیروهای دولت توافق ملی لیبی مستشارانی را به این کشور اعزام کرده است و از آن سو امارات و مصر از نیروهای حفتر حمایت می‌کنند. بعد از میانجیگری روسیه و ترکیه دو طرف آتش‌بس اعلام کردند اما همچنان درگیری‌ها ادامه دارد و آتش‌بس نقض می‌شود.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی