کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر نفت:

نشست فوق‌العاده اوپک فعلا منتفی است

19 بهمن 1398 ساعت 15:25

زنگنه گفت: ایران از کاهش تولید نفت به میزانی که اکثریت با آن موافق باشند، حمایت خواهد کرد.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   بیژن زنگنه، وزیر نفت در حاشیه امضای قرارداد طرح بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره‌برداری از میدان‌های پارسی و پرنج، بین شرکت ملی نفت ایران و گروه مپنا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصل مبلغ قراردادی که امروز امضا شد، 876 میلیون دلار است که با موارد جانبی سرمایه‌گذاری به 1.3 میلیارد دلار می‌رسد؛ طول دوره این قرارداد 10 ساله است، اما دوره اجرای آن کمتر است و زودتر به تولید می‌رسد.

وزیر نفت با بیان اینکه همه مبلغ سرمایه‌گذاری باید از سوی سرمایه‌گذار تامین شود، گفت: بازپرداخت سرمایه‌گذاری این طرح از محل حداکثر 50 درصد از افزایش درآمدهای حاصل از اجرای طرح است.

وی افزود: در طول مدت قرارداد، اگر پیمانکار بتواند پیشنهاد EOR  و IOR بدهد آنها را هم می‌توان به طرح اضافه کرد.

وزیر نفت با بیان اینکه "مذاکره با شرکت‌های ایرانی برای توسعه میدان شادگان نیز در حال انجام است"، گفت: صندوق توسعه ملی یکی از منابع تامین مالی است، اما هم‌اکنون با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید به منابعی غیر از صندوق توسعه ملی توجه کرد.

زنگنه درباره سهمیه بنزین نوروزی گفت: این موضوع در حیطه وظایف ما نیست و هر وقت به ما ابلاغ کردند ما آن را اجرا می‌کنیم، اما فعلا پیشنهادی مطرح نیست.

وزیر نفت در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال برگزاری نشست فوق‌العاده اوپک با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: صحبت‌هایی در این زمینه مطرح شد، اما بعد فروکش کرد، فعلا نشست فوق‌العاده اوپک در همان تاریخ چهارم و پنجم مارس (15 و 16 اسفندماه) برگزار می‌شود.

زنگنه در پاسخ به اینکه " آیا ایران با کاهش بیشتر تولید موافق است؟"، گفت: هر چه می‌خواهند، کاهش دهند.

وزیر نفت درباره اینکه شما عنوان کرده بودید بازار نفت باید متعادل شود و کمیته فنی اوپک و غیراوپک (JTC) پیشنهاد کاهش 600 هزار بشکه‌ای نفت را مطرح کرده است، آیا این میزان کافی است، پاسخ داد: میزان کاهش تولید را تنها نباید با نگاه ریاضی و اعداد دید، بلکه هر کشور دلایل خاص خود را  برای کاهش تولید دارد که پیچیده است.

زنگنه گفت: ایران از کاهش تولید نفت به میزانی که اکثریت با آن موافق باشند، حمایت خواهد کرد.

وزیر نفت در پاسخ به سوالی در خصوص نتایج مذاکرات ایران و عمان برای صادرات گاز به این کشور گفت: تا امروز این مذاکرات به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.


کد مطلب: 120237

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/120237/نشست-فوق-العاده-اوپک-فعلا-منتفی

نفت ما
  https://www.naftema.com