۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
کد مطلب : ۱۲۰۲۴۴

کرونا اوپک را برای کاهش عرضه نفت متقاعد کرد

وزیر انرژی الجزایر گفت: کمیته‌ای که توسط سازمان اوپک برای بررسی اثرات ویروس کرونا تشکیل شده است، کاهش اضافی عرضه نفت را توصیه می‌کند.
کرونا اوپک را برای کاهش عرضه نفت متقاعد کرد
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، محمد ارکاب که هم اکنون رییس کنفرانس سازمان کشورهای صادر کننده نفت است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیماری همه گیر کرونا تأثیر منفی بر فعالیت‌های اقتصادی بخصوص در حمل و نقل، جهانگردی و صنعت به ویژه در چین داشته است.  
به دنبال افزایش هراس از ویروس کرونا در چین به عنوان کشور بزرگ مصرف کننده نفت و تاثیر آن بر بازار جهانی، نمایندگان اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت از جمله روسیه که به اوپک پلاس معروف است این هفته در نشستی با عنوان "کمیته فنی مشترک" در وین حضور داشتند تا در مورد کاهش تولید به بحث و گفت‌وگو بپردازنند.  
ویروس مرگبار کرونا پس از ظهور در دسامبر (دی ماه) در چین، هم اکنون در بیش از ۲۰ کشور جهان گسترش یافته و تا کنون بیش از ۸۱۱ نفر را کشته و بیش از ۲۰ هزار نفر را نیز آلوده کرده است.  
اوپک و متحدانش در ماه دسامبر توافقنامه موجود را برای مهار تولید نفت خام برای افزایش قیمت‌ها تمدید کردند.  
وزیر انرژی الجزایر افزود: کمیته فنی مشترک توصیه کرد که تا پایان سال ۲۰۲۰ توافق فعلی کاهش تولید نفت خام تمدید شود و کاهش اضافی تولید تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ ادامه یابد.  
‌گسترش ویروس کرونا در چین در ۱۰ روز گذشته باعث شده است تا بازارهای مختلف جهان به این ویروس واکنش نشان دهند. قیمت نفت نیز متاثر از کاهش ۲۰ درصدی تقاضای نفت چین، با افت ۱۰ دلاری همراه شده و این موضوع زمینه را برای برگزاری نشست اضطراری اوپک و حتی کاهش عرضه نفت فراهم کرده است.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی