۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۱۲۰۲۵۰

احداث پایگاه نظامی در نزدیکی میادین نفتی سوریه

نظامیان تروریست آمریکایی که در پی سرقت نفت سوریه هستند، این بار قصد دارند در نزدیکی میدان نفتی «الرمیلان»، یک پایگاه نظامی دیگر احداث ‌کنند.
احداث پایگاه نظامی در نزدیکی میادین نفتی سوریه
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  اقدامات غیر قانونی نظامیان آمریکایی در سوریه همچنان ادامه دارد؛ هر چند که دولت سوریه، بارها این حضور اشغالگرانه را محکوم کرده است.
خبرگزاری «آناتولی» ترکیه گزارش داد: «نیروهایی آمریکایی که اولویت استقرار خود را در میادین نفتی سوریه قرار داده‌اند، احداث یک پایگاه جدید دیگر را در استان حسکه (شمال شرق سوریه) کلید زده‌اند».
این خبرگزاری به نقل از آنچه آنان را منابع موثق می‌خواند، گزارش داد، این پایگاه نیروهای آمریکایی در شهرک «تل براک» احداث خواهد شد. این شهرک در مسیر منتهی به میدان نفتی «الرمیلان» و در 40 کیلومتری شمال شرق شهر حسکه واقع شده است.
به گفته این منابع، ارتش آمریکا طی یک هفته گذشته از طریق گذرگاه مرزی «الولید»، تجهیزات و مواد ساختمانی بسیاری را برای احداث این پایگاه، از عراق به سوریه وارد کرده است.
منابع مذکور تصریح کردند، نیروهای آمریکایی پرچم این کشور را در یک برج در مرکز تل براک، به اهتزاز درآورده‌اند و بالگردهای این کشور نیز، بر فراز منطقه‌ای که پایگاه در آن احداث خواهد شد، در حال گشت‌زنی هستند.
نظامیان اشغالگر آمریکا، همچنین جمعه گذشته یک ساختمان متعلق به شبه‌نظامیان کُرد را در محله «غویران» واقع در شهر حسکه، مقر نظامی خود قرار دادند.
منابع مذکور خبر دادند که «این مسئله در راستای طرح آتی آمریکاست که قصد دارد شهر حسکه را مرکز مدیریت میادین نفتی [سوریه] قرار دهد».
این در حالی است که نظامیان آمریکا در 11 پایگاه و مقر نظامی در استان‌های حسکه، رقه، و دیرالزور به صورت غیر قانونی مستقر هستند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چندی پیش ادعا کرد که نظامیان خود را از سوریه خارج خواهد کرد، ولی در چرخش 180 درجه‌ای در مواضع خود، گفت که «از نفت [سوریه] حمایت خواهیم کرد... و تصمیم خواهیم گرفت که در آینده چه کاری انجام دهیم».
وزرات دفاع روسیه نیز همزمان با این اظهارات ترامپ، با انتشار بیانیه‌ای، آمریکا را به «دزدی» در سطح جهانی متهم کرد.
وزارت خارجه سوریه نیز بارها تأکید کرده است که آمریکا در پی سرقت منابع نفتی سوریه است و هیچ قصد دیگری، از حضور در این منطقه ندارد.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی