۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۱۲۰۲۸۱

احتمال تعویق نشست اوپک پلاس در پی شیوع «کرونا»

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین از احتمال تعویق نشست اوپک پلاس به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.
احتمال تعویق نشست اوپک پلاس در پی شیوع «کرونا»
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، «میخائیل اولیانوف»،‌ نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز -دوشنبه- اعلام کرد که احتمالا نشست «اوپک پلاس» به دلیل انتشار ویروس «کرونا» به تعویق افتد. 
اولیانوف گفت: «تا امروز قرار  است که هجدهمین نشست کمیته مشترک نظارتی وزرای اوپک در تاریخ چهارم ماه مارس و نشست کمیته هشت‌جانبه وزرای اوپک پلاس در ششم همین ماه برگزار شود.»
وی در ادامه افزود:‌ «اما احتمالا این دو تاریخ به دلیل شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر بازار جهانی نفت تغییر کند.» 
«الکساندر نواک»، وزیر انرژی روسیه، پیش از این اعلام کرد که برای برگزاری نشست اضطراری کمیته وزرای اوپک پلاس پس از تحلیل فنی این کمیته از تاثیر ویروس کرونا بر بازار نفت تصمیم گیری خواهد شد.
نواک در واکنش به بی‌ثباتی در بازار نفت به دلیل شیوع این ویروس گفت: «این موضوع امروز در وین بررسی می‌شود، ما دو متخصص را به آن‌جا اعزام کرده‌ایم. کمیته کارشناسان نظارت فنی کار خود را انجام می دهد‌، به این معنی که کارگروه گزارش اوپک را در مورد وضعیت فعلی و پیش‌بینی‌های آینده جمع‌آوری و بررسی می‌کند.» 
دو منبع اوپک تاکید کردند که کیمته اوپک پلاس در حال بررسی کاهش تولید ۵۰۰ هزار بشکه در روز به دلیل تاثیر منفی ویروس کرونا بر بازار تقاضا است. 
قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی‌های ناشی از انتشار ویروس کرونا بیش از ۲۰ درصد کاهش، بالاترین سطح نزول از تاریخ هشت ژانویه را تجربه کرده است.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی