۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۱۲۰۳۱۰

اکتشافات نفتی هم با ربات ها انجام می شود

همزمان با عرضه ربات های پیشرفته شرکت بوستون دینامیک به بازار، شرکت های نفتی به استفاده از آن برای کمک به انجام اکتشاف و استخراج نفت علاقه نشان داده اند.
اکتشافات نفتی هم با ربات ها انجام می شود
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  ربات چهار پای بوستون دینامیک که ظاهر و حرکاتی شبیه به سگ ها دارد، اسپات نام دارد و می تواند برای پیشبرد امور دشوار به کار گرفته شود.

این ربات برای نخستین بار در شهریور ماه سال گذشته عرضه شد و می تواند به خودکار سازی فرایندهای اکتشاف و استخراج نفت کمک کند. از جمله شرکت های علاقمند به استفاده از این ربات شرکت نروژی Aker BP است.
 
این شرکت قصد دارد در سکوهای نفتی دریایی خود از ربات های اسپات استفاده کند. افزایش امنیت و بهبود کارآیی از جمله عوامل این کار عنوان شده است.

Aker BP از اواخر سال گذشته میلادی استفاده آزمایشی از این ربات ها را در سکوهای نفتی دریایی خود آغاز کرده و امیدوار است از این طریق فرایند اکتشاف و استخراج نفت از میادین نفتی را شتاب ببخشد.

این ربات ها با نصب دوربین ها و سیستم های شناسایی و اجتناب از خطر می توانند مشکلات خطرناکی مانند نشت گاز را هم شناسایی کنند و این اطلاعات را به سرعت برای اپراتورها ارسال کنند. این ربات ها همچنین می توانند در نقاطی که برای فعالیت انسان خطرناک است، به کار گرفته شوند.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی