۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۱۲۰۳۵۲

محموله سرگردان نفت به ونزوئلا بازگشت

محموله‌ ۹۵۰ هزار بشکه ای نفت خام ونزوئلا با ارزش ۵۰ میلیون دلار به دلیل کشمکش های سیاسی حدود یک سال در دریا سرگردان بود و بالاخره در بندر جوز ونزوئلا لنگر انداخت.
محموله سرگردان نفت به ونزوئلا بازگشت
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، این محموله نفتی در ژانویه 2019 بارگیری شد ولی به خاطر افزایش تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و تصرف شرکت سیتکو توسط رهبر مخالفان این کشور با حمایت واشنگتن، هیچ وقت به مقصد خود در آمریکا نرسید.

 نفتکش گرد تانسن حامل این نفت یک روز قبل از آن به راه افتاد که دونالد ترامپ گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا اعلام کند و درست یک هفته قبل از آنکه آمریکا تحریم‌های بیشتری را بر صنعت نفت این کشور وضع کند. یک ماه بعد از آن، مجلس ملی ونزوئلا که تحت اختیار گروه مخالفان بود، هیئت مدیره جدیدی برای شرکت سیتگو انتخاب کرد. ولی شرکت ملی نفت ونزوئلا اجازه عزیمت این نفتکش را به آمریکا نداد.

 از آن زمان جنگی برای کنترل محموله 50 میلیون دلاری این نفت‌کش بین کاراکاس و سیتگو  وجود داشت.

 بیشترین این جنگ در دادگاه های آمریکا اتفاق افتاد. در آن زمان گزارش شد هیئت مدیره سیتگو مستقر در ونزوئلا که به مادورو وفادار بودند، به کاپیتان نفتکش گرد ناتسن نوشتند که محموله خود را در دسامبر 2019 تحویل شرکت ملی نفت ونزوئلا دهد.  هیئت مدیره جدید سیتگو سعی کرد با حکم دادگاه جلوی این اقدام را بگیرد.

 دادگاه به نفع هیئت‌مدیره سیتگو که وابسته به گوایدو بودند رای داد و تلاش مادورو را برای بازپس گرفتن این محموله غیرقانونی خواند. دادگاه از هیئت مدیره سیتگو خواست این حکم را به کاپیتان نفتکش برساند ولی به نظر می رسید کاراکاس سریع تر بود و محموله به مبدا خود بازگشت.

 در این بین دولت مادورو کنترل میادین نفتی این کشور را به شرکتهای خارجی سپرده است تا نفت جریان داشته باشد و اقتصاد در بحبوحه تحریم های آمریکا سرپا بماند. شرکت های خارجی کنترل فعالیت‌های روزانه میادین نفتی ونزوئلا را در دست دارند ، صادرات نفت خام آن را مدیریت می کنند و حتی امنیت این میادین را فراهم می‌ سازند.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی