۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۴
کد مطلب : ۱۲۰۴۱۱

 فریب رسیدهای واریز جعلی رو نخورید

وقتی رسید انتقال وجه دریافت می‌کنید حتما با موجودی بانک خود چک کنید و سپس جنس مورد نظر را تحویل بدهید. وجود شماره کارت و نام شما در رسید به هیچ وجه صحت رسید را تایید نمیکند.
 فریب رسیدهای واریز جعلی رو نخورید
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  برنامه رسیدساز در واقع روشی است که با استفاده از آن می‌توان رسیدهای بانکی را جعل و در اختیار دیگران قرار داد. البته این جعل رسید به صورت کاغذ چاپی نبوده و تقریبا شبیه به رسیدهایی طراحی شده است که اپلیکیشن‌های مالی و بانکی در اختیار افراد قرار می‌دهند. لذا فرد سودجو می‌تواند با انتخاب یکی از اپلیکیشن‌های مالی معتبر همچون اپلیکیشن آپ، یک رسید بانکی جعلی، شبیه به رسید آپ تهیه کرده و آن را برای شما ارسال نماید.

این جعل رسید زمانی برای شما دردسرساز خواهد شد که از فردی پول طلب دارید و یا قرار است مبلغ معامله‌ای به حساب شما واریز گردد. در این شرایط فرد متقلب، اقدام به ساخت یک رسید تقلبی با استفاده از برنامه رسید ساز می کند. سپس تصویر رسیدی که ساخته است را برای شما ارسال می‌کند و عنوان می‌کند که مبلغ مورد نظر به حساب شما انتقال داده شده است. از آنجا که شما، شماره کارت خود را برای انتقال وجه به او داده‌اید، در نتیجه در رسید تقلبی، چهار رقم آخر کارت شما نیز درج می‌شود و چون این رسید کاملا شبیه به رسیدهای بانکی است، شک شما را بر نمی انگیزد.

وقتی رسید انتقال وجه دریافت می‌کنید حتما با موجودی بانک خود چک کنید و سپس جنس مورد نظر را تحویل بدهید. وجود شماره کارت و نام شما در رسید به هیچ وجه صحت رسید را تایید نمیکند.

اگر پیامک انتقال وجه برای شما ارسال شد، حتما چک کنید که پیامک های قبلی بانک نیز بالاتر از آن و از همین شماره ارسال شده باشد. ارسال پیامک از یک شماره جدید را به عنوان سند قبول نکنید.

چک کردن موجودی حساب و مطمئن شدن از واریز وجه هیچ ارتباطی به بی‌احترامی ندارد و به هیچ وجه توهین به فرد مقابل نیست. حرف‌های احساسی طرف مقابل نباید شما را از مطمئن شدن از واریز وجه منصرف کند.

برای تمامی اطرافیان تان روی حساب اصلی شان خدمات ارسال پیامک بانکی را فعال کنید و افراد مسن‌تر (پدر و مادر و …) را از این مساله آگاه کنید.

در صورتی که خدمات پیامکی ندارید از طریق خودپرداز، یا کارت‌خوان مغازه ها یا شماره گیری های USSD میتوانید از موجودی حساب تان مطلع شوید.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی